Diferencia entre revisiones de «Occitán cispirenenco»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 1:
L' '''Oczitánoczitán zisperinenco''' ye l'oczitán que se charraba en bellas localidaz a lo sur de lo Perineu en la Edat Meya, coesistindo u mugando con lo [[basco]] u con lo [[nabarroaragonés]].
 
L'oczitán lo trayeban los francos que s'establiban en las ziudaz. En lo [[Camín de San Chaime]] los comerzians e artesans francos yeran en contauto con los pelegrins, que a sobent charraban oczitán tamién. Los repobladors oczitans manteneban menos lur lengua en atras zonas como la [[Bal de l'Ebro]] u [[Sistema Iberico]] porque no teneban tanto contauco con chent de lur país y porque lis yera fazil aprender y emplegar los linguaches romanicos de la chent aragonesa, nabarra u mozarabe con qui coesistiban.
 
En [[Chaca]] l'oczitán se charró dica finals de lo S[[sieglo XIII]] u prinzipios de lo S[[sieglo XIV]], en [[Estella]] y [[Pamplona]] duró dica lo S[[sieglo XVI]].
 
Reflexo de la presenzia d'esta lengua ye la presenzia de [[trobadors]] en lengua oczitana y bels documentos ofizials, espezialmente los [[Establimentz de Chaca]] e diferens redazions de lo [[Fuero de Chaca]].
 
[[Categoría:dialeutosDialeutos de l'oczitán]]