Diferencia entre revisiones de «Dietrich Buxtehude»

Contenido eliminado Contenido añadido
Vulcano (descutir | contrebucions)
Sin resumen de edición
Vulcano (descutir | contrebucions)
Sin resumen de edición
Linia 11:
|ocupación = [[Organista]]
}}
'''Dietrich Buxtehude''' ([[Helsingborg]] (Suecia), 1637.? - [[Lübeck]], (alemaña), [[9 de mayo]], 1707), estió un compositor y organista, quizasets oell másmés destacaudestacado d'osdels precursorsprecursores de [[johannJohann Sebastian Bach|Bach]], sobre oell cualque exerzióejerció una gran influenziainfluència.
 
'''Dietrich Buxtehude''' ([[Helsingborg]] (Suecia), 1637.? - [[Lübeck]], (alemaña), [[9 de mayo]], 1707), estió un compositor y organista, quizas o más destacau d'os precursors de [[johann Sebastian Bach|Bach]], sobre o cual exerzió una gran influenzia.
 
 
ComoDino ocurria a orminosovint en Europa septentrional, Dietrich Buxtehude estióvaig destinauser destinado a la profesiónprofesió de mosicairemúsico dendedes ade la suyaseva naixenzianacimiento --ocurrida en 1637,? en Oldesloe, amánprop de Lübeck, no luenlejos d'ade fronterala confaçana amb Dinamarca-- por opel simple feitohecho de que oel suyoseu paipadre, Johannes yeraelles organista y pertenecia porper tantotant a la corporazióncorporació d'osdels mosicairesmúsicos.
En morir a suya mai, o 1639 a família se tresladó a Helsingborg y, en 1642, a Elsingør, en a isla danesa de Sjælland, an asumió o cargo d'organista en a ilesia de Santo Olaus. D'un segundo matrimonio d'o suyo pai con Hella Jaspersdaater Dietrich tenió tres chirmans. Por o que se sabe tenió como unico mayestro a lo suyo pai. A los vinte años lo trobamos como organista en Helsingborg; luego, l'aprendizache siguió en Helsingør, an en 1660 estió logau por a ilesia de Santa Maria. En 1667, o prenzipal organista de Lübeck, Franz Tunder, murió no sin dinantes aber designau Buxtehude como o suyo sucesor en l'organo d'a Marienkirche. Dietrich asumió o nuevo cargo y, pocos meses dimpués, seguntes os convenzionalismos d'a corporazión d'os mosicaires, desposó a la filla de Tunder, Anna Margaretha.
 
EnAl morirquedar a suya maividu, oJohannes 1639es ava famíliatraslladar, seen tresladó1639, a Helsingborg yi, en 1642, a Elsingør, en ala islailla danesa de Sjælland, anvagui asumióva oassumir cargoell carrego d'organista en ala ilesiaiglesia de SantoSant Olaus. D'un segundo matrimonio d'o suyo pai con Hella Jaspersdaater Dietrich tenió tres chirmans. Por o que se sabe tenió como unico mayestro a lo suyo pai. A los vinte años lo trobamos como organista en Helsingborg; luego, l'aprendizache siguió en Helsingør, an en 1660 estió logau por a ilesia de Santa Maria. En 1667, o prenzipal organista de Lübeck, Franz Tunder, murió no sin dinantes aber designau Buxtehude como o suyo sucesor en l'organo d'a Marienkirche. Dietrich asumió o nuevo cargo y, pocos meses dimpués, seguntes os convenzionalismos d'a corporazión d'os mosicaires, desposó a la filla de Tunder, Anna Margaretha.
 
A existenzia de Buxtehude se desarrolló sin acontezimientos dignos de menzión, en a ordenada cotidianeidad d'o servizio; pero en dita rotina caler subrayar a importanzia que él tenió en o establimiento d'as funzions d'os mosicaires en o sino d'a organizazión eclesiàstica. Dietrich continó l'actividat de Tunder, pero a mayor calidat d'a suya mosica convirtió en fundamentals cualques aspectos que, dica alavez, eban estau marguinals en a vida mosical de Lübeck. Buxtehude dió de feito un gran empenta a las ''Abendmusiken'' (nueiz mosicals) fundadas por Tunder, desplazando istos conziertos publicos organizaus en a ilesia (estase d'o servizio liturchico) d'os días festivos a los dos zagueros domingos de Pentecostés y a los tres zagueros domingos d'Aviento. En l'ambito d'istos prestigiosos conziertos se desarrolló a ''Cantata sacra protestán'', una composició tipicamén alemana, cual testo s'extraia de paráfrasis d'as [[Sagradas Escrituras]] u bien yera inspirau en a litúrgia, y cual arquitectura se componeba de piezas vocals pa coro u pa soli y por piezas instrumentals. No s'han de barafundiar con a ''Cantata italiana'', de caracter profano y de naturaleza teatral (os que más cautivoron iste chenero de composizión estioron [[Alessandro Stradella]] i [[Alessandro Scarlatti]]). A ''Cantata alemana'' no nomás yera estreitamén ligada a la ilesia, sino que con Buxtehude s'organizó en ziclos adaptaus a las festividaz; como a funció pasó a J.S.Bach, en particular en o ziclo nadalenco, en o que se conoxe con o nombre de ''Oratorio de Nadal''.