Diferencia entre revisiones de «Secta»

Contenido eliminado Contenido añadido
ref
Linia 5:
En [[Idioma aragonés|aragonés]] actual y [[parla baturra]] se prenuncia ''/'se.ta/'', y esta mesma palabra la trobamos en la [[Cronica de Sant Chuan d'a Penya]] quan charran d'os [[Islam|musulmans]] (''la seta morisca''), seguindo la tradicion bizantina que consideraba a los musulmans una més d'as muitas sectas u [[herechías cristianas]] y comparando-la con los [[arrián|arrians]].
 
Lo termin provién d'o [[latín]] ''SECTA''<ref> {{es}} [[Francho Nagore Laín]]: ''Vocabulario de la Crónica de San Juan de la Peña (versión aragonesa, s. XIV)'', [[Universidat de Zaragoza]], [[2021]], ISBN 978-84-1340-315-1, p.407 </ref>: ‘senda’, ‘metodo’, ‘modo de vida’, ‘partito politico’, ‘escuela de filosofía’ (d'on bien ''sectátor'' y ''sectatoris'': ‘seguidor’) que vien de ''seqüi'': ‘seguir’. S'han planteyato dudas de que provienga d'o latín ''secare'' (tallar, deseparar); de ''secare'' provienen las palabras «insecto» y «sector» en [[Idioma aragonés|aragonés]]. En los dos casos ye present la ideya de deseparación.
 
En [[Europa]] la palabra secta s'ha concebito derivata més que més de ''seqüi'': ‘seguir’. Se tracta de seguir a un mayestro, a un líder. En muitas sectas asinas se desvién. También s'emplega o [[eufemismo]] «''nuevos movimientos relichiosos''».
Linia 12:
 
[[Perseguir]] ye la expresión d'un caracter cheneral d'o comportamiento social, talment relacionato con lo '''[[tribalismo]]''', que mira de ''imponer u enfortir la conformidat''.
 
== Referencias ==
{{Listaref}}
 
== Bibliografía ==