Diferencia entre revisiones de «Mayos»

Contenido eliminado Contenido añadido
Pachina nueba: Os '''Mayos''' ye una fiesta tradizional zelebrata l'un de mayo en amplas zonas d'o zentro y norte d'a Península Iberica. A maya u lo mayo ye un tronco u palo alto, (arbol de mayo) ...
 
Sin resumen de edición
Linia 7:
A palabra ''maya'' eboluzionó en castellán ta ''maja'', con atro sennificato y que s'aplicó a la palabra ''majo'', castellanismo almeso en aragonés.
 
L'antropologo [[Caro Baroja]] la considera d'orichen zelta y diz comenta que se zelebra en Galizia, a Meseta y a parte d'Aragón on bibioron os zeltibers. En atros países on estioron os zeltas esisten fiestas parexitas o mesmo día como o [[Beltaine]] (fuego de Bel) en [[Irlanda]].
 
N'Aragón se zelebra en lugars d'a Probinzia de Zaragoza como Morara de Xalón y lugars de a probinzia de Tergüel como [[Fridas d'Albarrazín]], [[Griegos]] y [[Guadalabiar]].
 
En Castellón y Balenzia se zelebra, a más de Castellón capital, en bels lugars de l'interior, ([[Zinctorres]], Serra d'en Galcerán, Argelita, [[Herbers]], Vallat, Borriana, La Foya y Chuliella), beluns d'os cualos se repobloron con aragoneses como [[Borriana]] u [[Chuliella]].
 
[[Categoría:Folclor]]
[[Fiestas]]
[[es:Festividad de los Mayos]]