Diferencia entre revisiones de «Dinastía d'os Comnenos»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 1:
A '''dinastía d'os Comnenos''' estió una familia que gobernó en o [[Imperio Bizantín]] principalment entre os sieglos [[Sieglo XI|XI]] y [[Sieglo XII|XII]]. Representaba os intreses d'a nobleza terratenient d'o [[medio rural]] descendients d'os campesins-soldatos[[soldaus labradors]] d'os ''[[thema]]s'' bizantins. En a obra de [[Chuan Ferrández d'Heredia]] l'apellito[[apelliu]] s'escribe "Comneno" por un regular y a vegatasvegadas en o "''[[Libro de los fechos et conquistas del principado de la Morea]]''" como ''Comnino''.
 
[[Alexo I Comneno]] ([[1081]]) habió de luitar contra os [[normandos]], que amés de mantener-sen bellasbella anyatasanyada en [[Durrazo|Dyrrachion]], feban incursions por [[Macedonia (rechión)|Macedonia]], [[Tesalia]] y [[Epiro]] baixo [[Baimundo de Tarento]].
 
En Costantinoble creixeba o sentimiento anti-latino y se refirmaba a [[Henrique IV d'o Sacro Imperio Román Chermanico|Henrique IV]] contra o [[Papato]]. Se concedió a [[Republica de Venecia|Venecia]] privilechios comercials en [[1084]] pa asegurar-se la suya aduya naval.
Linia 7:
Aleixo habió de combatir a los [[pazinacos]], que invadioron [[Tracia]] en [[1086]] y plegoron a asitiar Costantinoble en 1091. Los redotoron en [[1091]] en [[Mont Lebunion]] d'una traza decisiva, con l'aduya d'os [[cumans]].
 
Quan encomenzó a [[primera cruzatacruzada]] o Imperio no yera en periglo inmediatoimmediato. [[Aleixo I]] yera intresatointresau en reclutar [[mercenario]]s occidentals pero no heba demandatodemandau aduya a lo Papa de Roma [[Urbán II]]. Acullió a los cruzatos[[cruzaus]] con desconfianza y recelo. Entre os cruzatoscruzaus i heba enemigos naturals de Bizancio como os normandos d'o sud d'Italia. Con tot y con ixo consiguió que os suyos chefes acceptasen prou l'autoridat imperial y un compromís que entregasen a Costantinoble os territorios que conquerisen y que hesen estatoestau bizantins en tiempos inmediatamentimmediatament anteriors.
 
Gracias a los cruzatoscruzaus o Imperio recuperó [[Nicea]], [[Dorilea]], [[Efeso]] y atras plazas que aseguraban o control d'a [[Mar Echea]], pero o Emperador habió d'acceptar a formación d'os principatosprincipaus d'[[Prencipato d'Edesa|Edesa]] y [[Prencipato d'Antioquía|Antioquía]], a on que os cruzatoscruzaus tenioron a colaboración d'os [[armenios]] locals. [[Baimundo de Tarento]], sinyor d'[[Antioquía]] prebó d'atacar [[Illiria]] en [[1107]], pero fue redotatoredotau y rindió vasallache a lo emperador por o suyo principatoprincipau en [[1111]]. O suyo succesor Tancredo se negó a renovar-lo.
 
Con [[Chuan II Comneno]] (1118-1143) y [[Manuel I Comneno]] (1143-1182) continó a restauración d'o poder bizantín, con mayor atención a los afers d'os [[Balcans]]. Os latins iban ocupando as rutas y mercatos[[mercau]]s d'a Mediterrania oriental, y os [[turcos anatolians|turcos]] continaban como un periglo latent en as mugas asiaticas. En [[1122]] fracasó a zaguera incursión d'os pazinacos en os Balcans y Chuan II podió sozmeter bien a los serbios[[serbos]] y encarar-se con os [[hongaros]] en [[Croacia]] y [[Dalmacia]], a lo tiempo que examplaba os privilechios conceditosconcedius a [[Republica de Venecia|Venecia]] en [[1126]] y os que [[Republica de Pisa|Pisa]] teneba en Costantinoble en [[1111]]. A lo mesmo tiempo miraba de fer liga con o [[Sacro Imperio Román Chermanico]] pa contrarrestar a influencia [[normandos|normanda]] en o sud d'Italia, on [[Rocher II de Secilia]] prenió o títol de [[Rei de Secilia|rei]] en [[1130]]. En l'ambito oriental se consiguió recuperar o vasallache d'[[Antioquía]] entre [[1137]] y [[1142]], y a recuperación d'a costa d'a Mar Negra en l'aria de [[Trapisonda]].
 
[[Manuel I Comneno]] prebó d'ir més luent, sobretot dimpués d'o fracaso d'a [[segunda cruzatacruzada]]. Se facioron peyors as relacions con [[Loís VII de Francia|Loís VII]] de [[Reino de Francia|Francia]], con [[Conrado II d'Alemanya|Conrado II]] d'Alemanya y [[Frederico I Barbarroya|Frederico I]] y con a Republica de Venecia. Entre [[1155]] y [[1170]] concedió privilechios comercials a [[Republica de Chenova|Chenova]] y en 1170 renovó os privilechios de Pisa. Rocher II ocupó [[Corfú]] en 1147, y encara que fue forachitatoforachitau por os venecians, aduyó a los [[serbiosserbos]] quan en 1149 se rebeloron.
 
O [[exercito bizantín]] desembarcó en o sud d'Italia y i habió una guerra contra os normandos d'Italia entre [[1155]] y [[1158]] en a que [[Frederico I Barbarroya|Frederico I]] y Venecia se posoron en contra de Costantinoble.
 
Manuel I consiguió por bellasbella anyatasanyada sozmeter [[Serbia]], dominar en [[Croacia]] y confiscar os biens venecians en Costantinoble y suspender-ie o comercio venecián en 1171 en un tiempo que o Papato s'amanóacercó cheopoliticament a la [[Liga Lombarda]], a Hongría (fendo liga en [[1164]]) y a las republicas mercantils de [[Republica de Chenova|Chenova]] y [[Republica de Pisa|Pisa]].
 
Manuel I recuperó por bellasbella anyatasanyada a supremacía bizantina en afers orientals fendo liga con o [[Reino de Cherusalem]] y recuperando o dominio sobre Antioquía en [[1159]], en un tiempo que os cruzatoscruzaus veyeban a suya situación peyor debant d'a unificación d'[[Echipto]] y [[Siria]]. A expedición de griegos y latins en o [[delta d'o Nilo]] fracasó. Manuel I habió de reaccionar quan en [[1162]] se crebó o tractatotractau de Paz con os turcos de [[Soldanato de Rum|Rum]], y en [[1176]] [[Kilij-Arslan II]] li inflichiba una derrota en [[Batalla de Myriokephalon|Myriokephalon]] (batalla que significó a fin d'o control bizantín en [[Asia la Menor]]). En [[1179]] Bizancio perdió o sistema de ligas con os vicins occidentals quan Frederico I y a [[Liga Lombarda]] firmoron a paz. Os recursos de Bizancio quedoron acotolatosacotolaus, perdió a iniciativa en a politica exterior, mancaban recursos militars y financiers. A l'este i yera o periglo turco, a l'ueste i heba estatosestaus hostils y en os Balcans i heba pueblos que se rebelaban. Dende 1180 creixioron os problemas y o poder imperal decayó.
 
A rechencia d'[[Alexo II Comneno]] fue asumitaasumida a la fuerza por [[Andronico I Comneno]] en [[1182]], qui ocupó a [[cadiera imperial]] en 1183. En 1182 i habió una revuelta contra os comerciants occidentals en Costantinoble, uns 60.000, que fuoron forachitatosforachitaus y debastoron as islas d'a [[Mar Echea]].
 
Ya en 1183 [[Andronico I Comneno]] procuraba compensar a los [[Republica de Venecia|venecians]] y favoreixer o suyo reestablimiento en a ciudat. En 1185 os [[normandos]] ocuporon por bell tiempo [[Tracia]] y [[Salonica]], dica que los derrotó [[Isac II Ánchel]], qui succedió a Andronico I, asesinatoasesinau en una revuelta.
 
== Bibliografía ==
*{{es}} [[Jose-Ramón Julià]]: ''Atlas de Historia Universal. Tomo I De los orígenes a las crisis del siglo XVIII''. [[Editorial Planeta]].
 
[[Categoría:Dinastía d'os Comnenos]]