Diferencia entre revisiones de «Tola»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 3:
As '''tolas''' (puet estar que d'o [[Idioma latín|latín]] <''TABULA'') son as [[tabla]]s de [[madera]] u planchas de qualsiquier atro material resistent y de poco peso con as quals se cubilla bellas construccions, en fendo parte d'o [[tellau]].
 
A tamas que en [[Aragón]], como en a mayor parte d'a [[Peninsula Iberica]], no ye guaire freqüent l'arquitectura con tellaus de madera, existe nuclios en l'[[Alto Aragón]] y sobre tot en qualques [[val]]s inmediatas a o [[Pireneu axial]] a on que, por a poca disponibilidat de buens materials ta cubillar as edificacions, se'n heba emplegau tradicionalment ta fer de tellau a bells edificios, mas que mas secundarios, como [[paller]]s u [[quadra]]s. Son eixemplos de vals a on que encara en l'actualidat se puede veyer qualques bordas con cubiertas de tolas a [[val de Tella|de Tella]] y a [[valVal de Lala Comuna|de la Comuna]].
 
Anque o termin, orichinalment, se referiba a las tolas de madera, a decadencia de l'uso d'iste material en as construccions y l'aparición y cheneralización a lo largo d'o [[sieglo XX]] de belatros materials artificials de prestacions similars pero mas duración, como o [[plastico]], a [[tela asfaltica]] u o [[fibrocemento]], ha feito que se trasladás a las planchas d'istos o nombre de tolas. En l'actualidat, o que con mas freqüencia se denomina como tolas, en bells puestos de l'Alto Aragón, son as populars planchas de fibrocemento y materials plasticos.