Diferencia entre revisiones de «Quercus ilex»

Contenido eliminado Contenido añadido
ref
Linia 28:
 
== Relación con la Cultura tradicional ==
En la [[Cuenca Mediterrania]] puet formar [[selva]]s a on domina lo estrato arborio, los [[carrascal]]s. En lo paisache de lo [[Semontano Pirenenco]] y bellasbella depresionsdepresión prepirenencas la vechetación natural ye lo carrascal, y encara ye bien representatorepresentau. Manimenos l'acción humana ha favoreixitofavoreixiu que lo [[Pin borde]], de creiximiento més rapido li haiga preso puesto.
 
Las [[ballota]]s de bellasbella variedatzvariedat son dulces y las gosaba minchar d'antes la chent. En [[Extremadura]] y [[Andalucía]] (y antismás en [[Provincia de Teruel|Teruel]]) los [[tocin]]s de raza iberica minchaban ballotas, que teneban [[acidos grasos insaturatosinsaturaus]] como l'[[acido linoleico]], que dimpués s'acumulaban en lo blanco de la suya carne, con lo que dan un [[pernil]] de gran calidat.
 
La fusta ye d'alto poder calorifico y se fa servir pa fer [[carbón vechetal]].
 
Por estar una versión [[mediterrania]] de lo [[caixico]], ye sagratosagrau pa las culturas antigas indoeuropeas como [[Antiga Grecia|griegos]] y [[Antiga Roma|romans]], y ye l'árbol de [[Zeus]] u [[Chupiter (mitolochía)|Chupiter]], egualigual que en atras tradicions de [[Centroeuropa]] u més luent, lo caixico ye l'árbol de los dioses de la [[tronatatronada]] locals. Amanix en las tradicions y [[leyenda#leyendas en aragonés|leyendas aragonesas]], y dica en [[Escudo d'Aragón|lo suyo escutoescudo]], car l'[[Árbol de Sobrarbe]] ye una carrasca. Tamién ha datodau nombre a lo lugar sobrarbés de [[Lecina]].
 
== Etimolochía ==