Diferencia entre revisiones de «Berbers en Al-Andalus»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Os berbers en Al-Andalús tresladada á Berbers en Al-Andalús
Sin resumen de edición
Linia 3:
En o periodo román y bisigoto os berbers de o Rif ya feban espedizions de saqueyo en Baetica. A más gran parte de l'exerzitó que entro en Hispania y fazió desaparixer o reino bisigoto yera formato por berbers. O fazil de a bitoria y de a ocupazión militar animó a berbers de muito más luent que o Rif, y mesmo de as autuals Libia y Mauritania a entrar en Al Andalus.
 
Os arabes s'establioron en as zonas agricolas ricas, (Baxo Guadalquibir, Güerta Balenziana), y dixoron a os berbers zonas de meseta y montañosas, que se parexeban a lo suyo abitat de l'Atlas y que yeran más pobres. Bels berbers defendeban a muga con os cristians de o norte y dixoron una marca toponimia que encara esiste: [[Albarrazín]], [[Adzaneta]], (de a Confederazión Zenet), [[Osella]], [[Fabara]], [[Gómara]], [[Mequinenza]], [[Monzalbarba]], [[Puerta Zinechia]], (de a Confederazión Zenacha).
 
Os berbers de l'Al Andalus superaban numericament a os arabes. Seguntes calculos feitos por bels istoriadors en as primeras decadas d'imbasión musulmana os arabes yeran 50.000 y os berbers 150.000 sopre una poblazión de 5 millons d'Ispanorromans y bisigotos. A proporzión de berbers respeuto a os arabes crexió con as imbasions almorabiz y almoaz. En os primers tiempos d'ocupazión musulmana os cristians esferenziaban entre berbers, a qui clamaban [[moro|moros]], (de o latín Mauri y Mauritania), y os arabes, a qui clamaban sarrazenos u caldeus.
Linia 18:
Os berbers de as marcas yeran guardians permanens de as mugas con os cristians y protecheban l'interior de o país ocupato por os musulmans. Guardaban os castiellos y comunicazions de o sistema defensibo de muga de l'Al-Andalús. Berbers de as marcas u tugur yeran en Os Pedroches, en Sierra Morena, en Cuenca, Guadalaxara, Toledo, a zona de o Guadiana con Merida, y zonas de más a norte dica a as cuencas de o Tajo y Mongego con Talavera, Coria, Medellín, Astorga y Coimbra. Estos zagueros comunicaban con atro nuclio en l'Alto Duero y o [[Río Xalón|Xalón]], que tamién yeran en contauto con nuclios dispersos en a ''Marca Superior'' u [[Bal de l'Ebro]] como os berbers de Monzalbarba. En l'este de Cuenca, Tergüel y Zaragoza entran en contauto con os berbers de o nuclio lebantín, (''Micnasa'' en [[Mequinenza]] y ''Hawara'' en [[Fabara]]). As autuals probinzias de Cuenca, Tergüel, Guadalaxara y norte de Toledo se clamoron Cora de ''Santavariya'' u ''Santaver'', (pronunziazión arabe de [[Zeltiberia]]), y a suya parte norte teneba más carauter de muga que atras coras de l'Al Andalus. A más gran parte de os berbers de as marcas yeran Hawara y Madyuna, pero tamién i eba Awsaya, (en Osella), Malzuza, Ulhasa, Sadina, Madyuna y Masmuda.
 
Os berbers lebantins yeran en redoladas de as autuals Alicant, Balenzia, Castellón, Cuenca, y Tergüel. Teneban presenzia en o Xiloca meyo y alto y als bals de o Guadalabiar, Cabriel, Millars, y Alfambra. Yeran espezialment d'orichen Hawara, (dixando toponimos tipo [[Fabara]]), y Madyuna, con presenzia de Zenez[[Confederazión Zenacha|Zenachas]] y Zenaga[[Confederazión Zenata|Zenatas]] en o levant meridional, (dixando toponimos como [[AtzanetaSenija]], [[Adzaneta]] y Senija[[Oliva (Balenzia)|Oliva]], estos zagueros por a tribu Auriga, zanatas de l'Aurés).
 
En as Balears se crei que i abió clans y familias Gomara, Matgara, Hawara, Masmuda, Zanata, Sadina, Malila, Nafza, Taskura y Masufa. Os Banu Ganiya que yeran representans de os Almorabiz en o gobierno de as islas yeran masufas.
 
 
[[Categoría:Al-Andalus]]