Diferencia entre revisiones de «Río Seco (cuenca de Millars)»

Contenido eliminado Contenido añadido
Linia 33:
 
En un texto de [[1265]] de l'archivo d'aldeyas de la [[Comunidat de Teruel (medieval)|Comunidat de Teruel]] se'n fa mención como una muga de lo termin de [[Mosqueruela]]:
{{Cita|deinde como partimos con Vispe (y viese al cabero de [[Montlat]], y viese '''Rio Seco''', y viere al cabero de Montlat, y cese a la Pena Rubia de fondos de las Casiellas y cese al cabero de las [[Atorella|Posadas de Don Atorella]], y cese a la Laguna negra de [[Fortanet]] y la Ferreruela y al [[Collado Frido (loma de Mate)|Collado Frido]], y como va la senda a la [[fuent de la Peniella]], y como va la carrera al Puerto y torna a la [[Senda de los Cabalgadores|Senda de los Cavalgadores]], e toda cosa que vos fazades sea firme y estable a todos tiempos...<ref name=MOSQUERUELAVILLAGANADERA>{{es}} [[Enrique Gargallo Monforte]]: ''Mosqueruela en los siglos XIII y XIV. El nacimiento de una villa ganadera''. [[Pecuaria-XXI. Boletín de Información Ganadera]], nº 1. 1996, pp. 3-19.</ref>}}
 
Tamién s'emplega actualment la denominación de ''río Monleón'' u ''riu Montlleó'', que se remonta a un apelliu ''Monleón'' d'orichen aragonés pero que tiene la versión ''Montlléo'' u ''Monlleó'' en zonas catalanoparlants. Manimenos, [[Joan Coromines i Vigneaux]] considera que ye un hidronimo d'orichen arabe en ''mâ.l-cuyûn'' u "augua de los uellos".<ref>{{es}} [[Javier Solsona Benages]]: ''Estudio toponímico del término municipal de Puertomingalvo (Teruel)''. [[Universitat Jaume I]], 2001, pp 102-104.</ref> Se troba como microtoponimo ya en [[1251]], quan [[Guillem d'Anglesola]] dió [[carta de población]] a [[Vistabella (Castellón)|Vistabella]]: