Diferencia entre revisiones de «Rusins»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
AraBot (descutir | contrebucions)
m →‎Historia: clean up, replaced: o [[Exercito → l'[[Exercito
Linia 22:
 
== Historia ==
A lo principio yeran comunidatz rurals d'as vals d'os [[Carpatos]] eguals que los atros [[ucraineses]] occidentals y sin reivindicacions nacionals que se conoixcan. De feito en l'aria entre [[Polonia]], [[Rumanía]] y [[Ucraína]] bi ha comunidatz como [[hutsuls]], [[boicos]] y [[lemcos]] con identidat propia, dentro u fuera d'a versant sud. A fins d'o [[sieglo XVIII]] se repartioron [[Polonia]] entre o [[Imperio Austro-Hongaro]], o [[Imperio Ruso]] y [[Reino de Prusia]] y pasoron a depender d'os primers. A partir de [[1848]], la partita [[Transleitania|hongara]] d'ixe imperio administró las tierras d'ixas comunidatz a lo sud de los [[Carpatos]].
 
Las autoridatz hongaras s'intresoron en que os [[eslavos orientals]] desembolicasen una conciencia nacional diferent de los eslavos orientals d'o norte d'os Carpatos ([[Galitzia]] austriaca) administratas por a partita [[Cisleitania|austria]]ca d'o imperio. Manimenos, dica [[1918]] no tenioron exito porque no i habió una clase intelectual rutena receptiva d'ixas ideyas y de trasmeter-las a la chent.
 
En [[1918]] los gobiernos de los nuevos estatos que amaneixioron dimpués la [[I Guerra Mundial]], [[Hongría]] y [[Checoslovaquia]], preboron d'acomboyar a la población rutena. En Checoslovaquia se creyó la rechión dita ''[[Podkarpatská Rus]]'' u [[Rutenia Sozcarpatica]], y li dioron plena autonomía en [[1938]]. Ixa rechión la ocupó o l'[[Exercito Royo]] y pasó a la [[URSS]] dimpués la [[Segunda Guerra Mundial]].
 
En lo referendun de l'[[1 d'aviento]] de [[1991]], que lebó a la independencia de la republica d'[[Ucraína]], o 78% de los rusins votoron a favor de l'autonomía dentro d'Ucraína, feito que refusó o gobierno de [[Kiev]].