Diferencia entre revisiones de «Maldau»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Lascorz tresladó a pachina Mal dau ta Maldau
Linia 10:
===Maldaus a las personas===
 
* A '''encortadura'''<ref name=PallarueloViaje/> u '''encortamiento''': Ye o presumpto maldau que impediba que una parella de recién-casaus podese consumar l'acto sexual. Anque asobén no s'explica cómo, bella vez o que s'ha descrito ye que os dos novios no podeban estar chuntos en a cama porque uno cayeba inexplicablement t'a tierra cada vez que l'atro se meteba. [[Severino Pallaruelo]] cita bell eixemplo en o suyo libro «''Viaje por los Pirineos misteriosos de Aragón''», como o d'una zagala que se fizo amiga d'una muller con fama de bruixa y quan se casó no la convidó t'a [[voda]], de forma que a bruixa fizo que os novios no podesen chitar-se chuntos.
* Maldaus contra os [[Ninón|ninons]]: Eixemplos de ninos que naixeban malautos u que no medraban u no teneban nunca fambre, dica que se miraba bien en a [[cuna]] an se los chitaba y se descubriba bell elemento extranyo, como pelos de muller (d'a presumpta bruixa), y alavetz se curaban.
* Abortos inexplicables en as mullers. Esto ye un eixemplo a-saber qué relacionau con a doble condición de bruixa y [[matrona]] que se les adchudicaba a muitas d'aquellas mullers rurals que teneban más conoiximientos que as atras.