Diferencia entre revisiones de «Pueyo de Marguillén»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
CHV (descutir | contrebucions)
mSin resumen de edición
Linia 13:
}}
 
'''Pueyo de Marguillén''' ye un lugar d'a [[Ribagorza]] situato á 7 km de [[Graus]], monezipio á lo que pertenexe. En [[1991]] teneba 62 ababitants.
 
==Cheografía==
EnYe situato en un pueyo como plaza fortificata [[Edat Meya|meyebal]].
 
==Molimentos==
Ilesia romanica de d'o S[[sieglo XII]], con torre poligonal de d'o S[[sieglo XVI]].
 
==Nome==
Como pasa con [[Torres (Ribagorza)|Torres]], en o charrar local se clama ''Pueyo'' y s'añade ''de Marguillén'' cuan se fabla con chent de fuera de d'a Redolada. L'apelatibo ''Marguillén'' puet benir de ''María Guillén'', seguntes diz a tradizión u de ''Marc Guillén'', seguntes suchiere a fonetica. A primera menzión ye de [[1117]], en [[latín]], y referita aá un ''Severianus'':
*:''Almuniam de Puio Sivarano, que est sita infra terminos de Chastro et de Capella et de Gradibus''.
 
Atras menzions [[Edat Meya|meyebals]] son dudosas porque pueden corresponder a [[Pueyo d'ÉseraEsera]], pero en [[1458]] n'i ha una menzión como ''Pueyo'' que corresponde aá este lugar car tamién fan menzión de atros lugars amanatos. En o fogacheFogache de [[1495]] se clama ''Pueyo de Merguillén'' y aá más se nombra aá un tal ''Guillen de lo Pueyo'' en [[Torrodesera|Torre d'ÉseraEsera]]. En [[1551]] s'escribe ''Pueyo de Marguillem'', en [[1598]] ''Pueo de Marguillem'', en [[1607]] ''Pueo'', y en [[1628]] ''Pueyo de Marguillem''.
 
{{Lugars de Graus}}