Diferencia entre revisiones de «Fueros d'Aragón»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 10:
En o ''[[Privilechio Reyal de 1283|Privilechio Reyal]]'' de [[1283]], [[Pero III d'Aragón]] hemologa os fueros y a suya aplicación s'estendilla a tot o Reino.
 
Os fueros en o suyo orichen yeran pactatos, isto ye, fruito d'una aportación común d'os Concellos a los qualos o Rei daba a suya aprebación. En un primer inte se relegoron y plegaron a tener dica dotze libros en as revisions de [[1496]], [[1517]] y [[1542]]. En [[1552]] se realiza una gran refundición, encluindo as [[ObserbanzasObservanzas]]. A zaguera faina de replega se'n fa en [[1667]]. A faina de codificación se veyó superata en muitos intes por as normas que dictaban as propias [[Cortz d'Aragón]] y que se encorporaban como parti d'as [[norma churidica|normas churidicas]] d'o Reino.
 
L'aplicación d'os fueros eslangueixe a radiz d'a muerte de [[Chuan V de Lanuza|Chuan de Lanuza]], [[Chusticia d'Aragón]], ordenata por [[Felipe II d'Espanya|Felipe II]] ta eliminar a formula de l'alcuerdo como alazet de redacción d'os fueros. En [[1592]], as Cortz aragonesas se reúnen en [[Tarazona]] y modifican sustancialment as normas. Dende iste inte será o Rey qui diga o contenito. A unificación con [[Castiella]] rematará con o dreito local: En [[1707]], [[Felipe V d'Espanya|Felipe V]] abolió os fueros con a establimiento d'os [[Decretos de Nueva Planta]] que nomás deixan en un puesto segundario a los viellos fueros en a regulación de qüestions particulars.