Diferencia entre revisiones de «Guardafuents»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
mSin resumen de edición
Linia 4:
Anque popularment se fa destinción, no bi ha garra esferencia a nivel de [[clasificación scientifica|clasificación zoolochica]] d'entre os guardafuents y as zalamandras, pus «zalamandra» se considera un termino [[sinonimia|sinonimo]] d'«[[urodelo]]». Per ixo, os «guardafuents» tecnicament serían un tipo de «zalamandras», anque a denominación popular remane per as diferencias fisicas (y més que més, de [[pigmentación]]) d'entre as especies animals que se denominan con un y con l'altro nombre.
 
O nombre popular dimana d'os puestos a on que se's gosa trobar, pos anque no son de tot aquaticos, como totz os urodelos que habitan en ambients mediterranios tienen una fuerte dependencia de l'[[augua]], y ye normal trobar-los en [[barranco]]s, [[zequiacequia]]s, [[rigachuelo]]s, [[viver]]s, [[fuent]]s y [[cumo]]s d'augua lempida. Se's considera animals indicadors de buena calidat de l'augua, car no subsisten en auguas contaminatas.
 
Qualques especies, en a epoca reproductiva, incrementan as colors sobretot en os masclos con a finalidat d'exercitar a [[parada nuncial]]. Qualcunas presentan dica [[cresta]]s en a [[esquerna]] y a [[coda]] que difuera d'ixa epoca no tienen.