Diferencia entre revisiones de «Puerta de l'Ánchel»

Contenido eliminado Contenido añadido
+imachen
Sin resumen de edición
Linia 1:
[[Imachen:Zaragoza - Puerta del Ángel.jpg|thumb|dreita|300px| A Puerta de l´Anchel seguntes un grabau de [[1824]].]]
A '''Puertapuerta de l'Ánchel''' yera una d'as dotze puertas[[puerta]]s que teneba la ciudat de [[Zaragoza]]. S'ubicaba chunto a lo [[Puent de Piedra de Zaragoza|Puent de Piedra]] y d'a [[Loncha]] de Zaragoza.
 
A lo largo d'a suya historia, que transcorre dende la dominación romana, tenió quantos nombres como "Puertapuerta d'o Puent", "Puertapuerta d'Alcántara" y "Puertapuerta de l'Ánchel". Estió destruyida durant os [[Setios de Zaragoza]] y acolotada definitivament en [[1867]].
 
L'[[ánchel]] que le dio lo nombre a iste edificio estió construyiu per [[Gil Morlanes lo Viello]] y s'aficó en a puerta en [[1493]]. O [[Museu de Zaragoza]] acochola-lo acochola en l'actualidat.
 
== Historia ==
A ciudat romana de [[Caesaraugusta]] poseyeba quatro puertas que correspondeban con os quatro puntos cardinals. Entre la dominación arabe paso a clamar-se "Baab Alqantara" (ye dicir, "a puerta d'o puent").
 
Dimpués d'a conquiesta per [[Alifonso I d'Aragón]] paso a denominar-se "Puertapuerta d'o puent".
 
En 1492 se devantó una nueva puerta con l'enchaquia d'a vesita d'os [[Ferrando II d'Aragón|Reis Catolicos]] a Zaragoza. A puerta prene la denominación de "Puertapuerta de l'Ánchel" per una imachen d'[[alabastro]] policromada de l'Ánchel Custodio colocada sobre la dentrada.
 
Durant os [[Setios de Zaragoza]] estió grieument danyada pero la desidia d'as autoridatz fació que se trobase en lamentable estau dica lo suyo espaldo en [[1821]].
 
Con l'enchaquia d'a vesita d'a [[Isabel II d'Espanya|reina Isabel II]] a Zaragoza se devantó una nueva puerta en [[1860]] que sería finalment esboldregada en [[1869]]. <ref>’’Antiguas puertas de Zaragoza’’, Institución “Fernando el Católico”, 2013, p. 32-57 </ref>
 
== Referencias ==
{{listaref}}
 
[[Categoría:Edificios en Zaragoza]]