Diferencia entre revisiones de «Pinyin»

Contenido eliminado Contenido añadido
Legobot (descutir | contrebucions)
m Bot: Migrating 71 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q42222 (translate me)
Sin resumen de edición
Linia 1:
[[Imachen:Gwoyu.png|thumb|200px|A porola china (國語; Guóyǔ) escrita en chinés tradicional y simplificau, contino romanizacions en Hanyu Pinyin, Gwoyeu Romatzyh, Tongyong Pinyin y Wade-Giles]]
O '''pinyin''', u más formalment '''Hanyu pinyin''' (en [[chinés]] 漢語拼音, ''Hànyǔ Pīnyīn'') ye un sistema de [[romanización]] de l'idioma [[idioma chinés mandarín|mandarín]] que fa servir l'[[alfabeto latinolatín]]. ''Hanyu'' fa referencia a la luenga mandarina (literalment "luenga d'os [[Han]]"), y ''pinyin'' quiere decir "deletreyar sonius".
 
O pinyin s'emplega como sistema oficial de romanización en a [[China|China continental]] y [[Taiwan]], y arredol d'o mundo t'amostrar o mandarín como segunda luenga. Estió desembolicau por un comité d'a [[Republica Popular de China]] y aprebau en [[1958]]. A [[Organización Internacional t'a Estandarización]] (ISO) lo trigó como a romanización estandard en [[1982]], y o gubierno de [[Taiwan]] cambeó o suyo sistema de romanización oficial a o pinyin en [[2009]].
 
A escritura chinesa s'alazetase basa en caracters, os quals no han cambeau guaire en os zaguers 2000 anyos. D'atra mán, o chinés, más que no una luenga, ye una familia de luengas, con una gran variación de pronunciacions. Mientres o sieglo XX s'empentón esferents metodos ta homocheneizar as esferents pronunciacions. Un d'ells ye a transcripción fonetica en pinyin, que s'alazetase basa en l'idioma putonghua (普通话 u mandarín) y en a variant dialectal de [[Pequín]].
 
El ''hànyǔ pīnyīn'' s'ha establíu como o principal sistema de transcripción d'o chinés en a epoca actual, pero no'n ye que un d'os muitos sistemas que bi'n ha: