Diferencia entre revisiones de «Sistema Iberico»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 23:
A Cordelera Iberica ye compuesta de feito por tota una serie de sierras o catenas montanyosas que, con dirección cheneral Norueste-Sudeste (NW-SE)<ref name=LIBROJUBILARIOS>{{es}} [[Instituto Geológico y Minero de España]]: ''[[Libro Jubilar J.M.Rios. Geología de España]]'' Tomo I. Instituto Geológico y Minero de España, 1983. pp 513-515.</ref> (sobretot en o sector norte, cambeando enta l'este dende Teruel), que se troban en a rechión central-oriental d'a Peninsula Iberica dende [[Burgos]] (Macizo de la Demanda), dica [[Castellón]]-[[Valencia]].
 
Perteneixe a las [[Catenas Alpinas]], y igual que os [[Pirineus]] y as [[Catalanides]] se plegó en bellas fases d'a orochenia d'o mesmo nombre, a causa d'a rotación d'a [[Placa Iberica]] y converchencia con a [[Placa Euroasiatica]], pero con muita influencia de [[falla (cheolochía)|falla]]s anteriors que existiban ya en o [[zocalobasamento herzinico]].
 
En o tramo meyo u part central se divide en dos brancas: [[branca castellana]] y [[branca aragonesa]], a os dos costatos d'a [[depresión de Calatayú-Teruel]] u [[Depresión Lonchitudinal Iberica]] (devez formada por la [[depresión de Calatayú y Mont-albán]], a [[fuesa de Daroca]]<ref name=GEOGACETAFUESADAROCA>{{es}} [[F.J Gracia Prieto]]: ''Tectónica pliocena en la Fosa de Daroca (prov. de Zaragoza)''. [[Geogaceta]], 11, 1992. pp 127-129.</ref> y la [[fuesa de Xiloca]]).