Diferencia entre revisiones de «Solifluxión»

Contenido eliminado Contenido añadido
Legobot (descutir | contrebucions)
m Bot: Migrating 19 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q648379 (translate me)
Sin resumen de edición
Linia 2:
A '''solifluxión''' ye un tipo de [[movimiento de ladera]] en [[suelo]]s archilencos saturaus en augua en o que se suman a [[reptación]] y o [[fluxo]]. Son chicotz fluxos viscosos y lentos de suelos cayendo costera entabaixo en forma de lobulos individuals que pueden levar a vechetación enradigada. Se producen d'una traza intermitent en cada [[ciclo de chelo-deschelo]], asobén en primavera con o [[mayenco]], quan a nieu se reviene y os suelos son embadinaus. Son tipicos d'o [[sistema morfoclimatico periglacial]], pero no exclusivos.
 
En o [[Sistema Iberico]] a solifluxión se produce actualment, y ye fácilment observable en la costera nordeste d'o [[Puerto de Quarto Pelado]]<ref>[[Jose Luís Peña Monne]] et al. "Geomorfología de la Provincia de Teruel". Instituto de estudios turolenses, 1984. pp 138</ref>, amán de [[Cantaviella]]. En l'ueste d'a [[Sierra d'Albarrazín]] os lobulos de solifluxión retienen l'augua, o suelo s'embadina y se forman [[paúl]]s en a redolada de [[BronchalsBronchales]] y [[Oriuela (Teruel)|Oriuela]], que por ixo prene o nombre ''del Tremedal''. Tamién en a [[Muela de Sant Chuan]] se producen fenomensfenomenos de solifluxión en os materials terrichens de facies [[Weald (facies)|Weald]] y en as [[arenas d'Utriellas]].
 
En o [[Pireneu]] se fan lobulos de solifluxión en nuitos puestos, podendo-ne veyer en [[Tramacastiella de Tena]] amán d'o [[Entibo d'Escarra]] y en [[Fanlo]] en a costera norte d'a [[Sierra Custodia]].<ref>[[Fernando Biarge]], [[José María García Ruiz]], [[Ana Biarge]] ''Roca viva. El modelado del paisaje pirenaico''. Diputación de Huesca, 2001. pp214</ref>