Diferencia entre revisiones de «Río Garganta»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Linia 17:
 
== Hidronimia ==
Lo [[hidronimia aragonesa|hidronimo]] ''Garganta'' ye recurrent en la [[Sierra d'Albarrazín]] pa indicar formas de lo terreno con aspecto de [[foz|foces]] (''La Garganta'' en [[BronchalsBronchales]]). Dos [[ríos de piedras]] de [[Oriuela (Teruel)|Oriuela]] tienen la parola ''garganta'' en lo suyo nombre (''[[barranco de la Garganta]]'' y ''[[barranco de Garganta-Avellanos]]''). Manimenos ya dende la [[baixa Edat Meya]] la "garganta" mes emblematica d'esta zona ye la que bi ha en [[Noguera d'Albarrazín]]<ref>{{es}} [[Jose Manuel Berges Sánchez]] ''Actividad y estructuras pecuarias en la Comunidad de Albarrazín (1284-1516)''. Centro de Estudios de la Comunidad de Albarracín. Colección Estudios, 5. Primera edición, 2009. p 249.</ref>, que ya se cita en textos medievals. En lo "''Libro de Pasos''" de [[1326]] se fa mención d'unas [[vías pecuarias]] entre ''El Puerto''-''La Garganta'' y ''El Paso-Penya Serrano-Fuent de las Talayas-Cabezuelo de la Garganta'', que tiempo dimpués farán part de lo rete de [[canyada reyal|canyadas reyals]], en concreto de la [[Canyada de la Sierra Alta]] y la [[Canyada de las Texedas]].
 
En un texto de l'[[Archivo municipal d'ExeyaExea d'Albarrazín]] de [[1486]] referiu a un habitant de [[BronchalsBronchales]] y escrito en [[aragonés de las comunidatz aragonesas|aragonés local]] bi ha una referencia a l'augua de la Garganta que espleitaba un molinero:
{{cita|Item, más dexo a Pedro el molino con su casa et aguas, es a saber, hell '''agua de''' la [[canyada (vía pecuaria)|canyada]] el Saz y la de '''la Garganta''', las quales me vendió el concejo quando le compré el molino. <ref name=CULTOTREMEDAL>{{es}} [[Juan Manuel Berges Sánchez]], [[Raúl Ibáñez Hervás]]: ''El culto a la virgen del Tremedal''. [[Centro de Estudios de la Comunidad de Albarracín (CECAL)]]. 2012, p 244.</ref>}}