Diferencia entre revisiones de «María Pilar Benítez Marco»

Contenido eliminado Contenido añadido
Jpbot (descutir | contrebucions)
m →‎Vinclos externos: sigo con o bot, replaced: uzesor → uccesor, redezesor → redecesor
Erco (descutir | contrebucions)
m http://www.iea.es/documents/73041/4d5f1582-7a66-40f2-8d3a-5f209424d745
Linia 17:
|anotazions =
}}
'''María Pilar Benítez Marco''' ([[Zaragoza]], [[1964]]). En pasar a suya nineza y realizar os suyos primers estudios en [[Sobrarbe]], do tiene as suyas radices familiars, baixa a estudiar ta Zaragoza, [[ciudatz d'Aragón|ciudat]] en a que alcanza lo grau de doctora en [[Filolochía Hispanica]], por a [[Universidat de Zaragoza]], an fació a suya ''[[Tesi Doctoral]]'' sobre l'[[Idioma aragonés|aragonés]] [[aragonés ansotano|ansotano]]. Ha sitoYe profesora en a Universidat de Zaragoza y profesora en bellsde InstitutosInstituto.
 
Prencipió a coordinar en 2006 dende o ''Centro de Profesors de Uesca'' lo ''[[prochecto|Proyeuto]] d'animazión arredol d'a luenga y cultura aragonesa''. Escritora en [[Idioma aragonés|aragonés]] y premiata en muitos concursos [[Alto Aragón|altoaragoneses]], tiene as suyas radices familiars en [[Sobrarbe]]. Ha feito gracias a la colaboración de vecins [[Pandicosa|pandicutos]], un amoriquiato manual ta aprender aragonés ambientato tanto lingüisticament como literaria en [[Pandicosa]]. En la actualidat, a suya linea de investigación se centra en dar a conoixer os primers estudios sopre l'aragonés y o catalán de Aragón realizatos por mullers dende prencipios d'o sieglo XX dica los anyos sesanta, con especial atención a la fegura de [[María Moliner]].
D'entre os suyos articlos destacan: "El verbo "haber" como forma no auxiliar en el ámbito aragonés" (1989), "Metodología para la investigación del espectáculo operístico en prensa: el caso del Eco de Aragón" (1989), "Rasgos fonéticos populares en la prensa escrita de Borja" (1992), "Aproximación al estudio lingüístico de los textos del Dance aragonés" (1992), "El Valle de Ansó: un ejemplo de interrelación de los medios físico, socio-económico y lingüístico" (1996), "Chiquez apuntes sobre l'aragonés ansotano dende a soziolingüística" (2006), "Textos inéditos en ansotano de Juan Francisco Aznárez" (2008) u, "Nieus Luzía Dueso Lascorz: una vida de mujer ejemplar para el aragonés" (2010), "Otra pionera en el estudio del aragonés y del catalán de Aragón: Adoración Solans Cortina (2014) u "El primer trabajo lexicográfico de María Moliner: su contribución al "Diccionario aragonés" del estudio de filología de Aragón (2014).
== Obras ==