Diferencia entre revisiones de «Sistema Iberico»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 25:
Perteneixe a las [[Catenas Alpinas]], y igual que os [[Pirineus]] y as [[Catalanides]] se plegó en bellas fases d'a orochenia d'o mesmo nombre, a causa d'a rotación d'a [[Placa Iberica]] y converchencia con a [[Placa Euroasiatica]], pero con muita influencia de [[falla (cheolochía)|falla]]s anteriors que existiban ya en o [[zocalo herzinico]].
 
En o tramo meyo u part central se divide en dos brancas: [[branca castellana]] y [[branca aragonesa]], a os dos costatos d'a [[depresión de Calatayú-Teruel]] u [[Depresión Lonchitudinal Iberica]] (devez formada por la [[depresión de Calatayú y Mont-albán]], a [[fuesa de Daroca]]<ref name=GEOGACETAFUESADAROCA>{{es}} [[F.J Gracia Prieto]]: ''Tectónica pliocena en la Fosa de Daroca (prov. de Zaragoza)''. [[Geogaceta]], 11, 1992. pp 127-129.</ref> y la [[fuesa de Xiloca]]).
 
En o sector oriental, y dende o Mayestrato, totas as aliniacions estructurals quedan tallatas por un sistema de [[falla (cheolochía)|falla]]s escalonatas de dirección quasi norte-sur paralelas a la costa que funden a cordelera baixo a mar. Os vulcans d'[[Els Columbrets]] y [[Cofrentes]] son asociatos a estas [[falla (cheolochía)|falla]]s.
Linia 36:
A mes gran part de los afloramientos [[precambrián|precambrians]] y [[paleozoico]]s se troban en nuclios de [[plego (cheolochía)|plego]]s antiformes formaus en a [[orochenia Alpina]]. Estos antiformes y afloramientos herzinicos d'o Sistema Iberico son l'[[anticlinal de Cuenca]], l'[[anticlinorio de la Sierra d'Albarrazín]], o [[Macizo d'Ateca]], o [[Macizo de Calatayú y Mont-albán]] y la [[Sierra de la Demanda]]<ref name=LIBROJUBILARIOS/>.
 
Parte d'o [[releu (cheografía)|releu]] actual plano ye por a erosión finiterciaria, ([[superficies d'erosión]]), y por a formación de [[fuesa tectonica|fuesas tectonicas]] (como a [[fuesa de Teruel]], a [[fuesa de Xiloca]] y a [[fuesa de XilocaDaroca]]), en o [[rift]] abortato que bi heba en [[Europa Occidental]] en o [[Miocén Superior]] y [[Pliocén]].
 
== Cheomorfolochía ==