Diferencia entre revisiones de «Depresión de Calatayú y Mont Albán»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 1:
La '''depresión de Calatayú y Mont-albán''' ye un aria topograficament baixa adintro de lo [[Sistema Iberico]] y con la mesma dirección NO-SE entre un conchunto de sierras que bi ha a lo nordeste ([[Sierra de la Virchen]], [[Sierra de Bicort]], [[Sierra Modorra]], [[Sierra de Peco]], [[Sierra de Cucalón]], ecetra) y un atro que bi ha a lo sudueste ([[Sierra de Pardos]], [[Sierra de Santa Cruz]], ecetra).
 
Corresponde a una antiga [[cuenca sedimentaria]] que se plenó con materials [[terciario (cheolochía)|terciario]]s<ref name=REFERENCEA>{{es}} [[Eduardo Viñuales Cobos]] (coordinador): ''Red natural de Aragón. nº 18, Jiloca'' [[Prames]], 2007. p 17.</ref>, y que dimpués de plenar-se fue afectada por procesos de tectonica distensiva (fundimiento de la [[fuesa de Daroca]]<ref name=GEOGACETAFUESADAROCA>{{es}} [[F.J Gracia Prieto]]: ''Tectónica pliocena en la Fosa de Daroca (prov. de Zaragoza)''. [[Geogaceta]], 11, 1992. pp 127-129.</ref>), y de [[captura fluvial]]<ref name=XALONYAF>{{es}} [[Prensa Diaria Aragonesa]]: ''Los ríos de Aragón. El Río Huerva''. [[El Periódico de Aragón]], [[Diputación General de Aragón]], 2005, p 52</ref>.
 
Encara que bell autor s'ha referiu a la depresión de Calatayú y Mont-albán como una [[fuesa tectonica]], no en ye estrictament porque en qualques marguins bi ha contactos estructurals como [[cabalgamiento]]s<ref name=GEOMORFOLOGIATERUEL>{{es}} [[Jose Luís Peña Monne]] et al. : ''Geomorfología de la Provincia de Teruel''. [[Instituto de estudios turolenses]], 1984. p 77.</ref>, diferents a las fallas que se'n podría esperar.
Linia 16:
*[[Campo Romanos]].
*[[Falla de Calamocha]].
*[[Falla de Daroca]].
*[[Falla d'Olalia]].
*[[Fuesa de Daroca]].
*[[Fuesa de Xiloca]].
*[[Sierra de la Virchen]].