Diferencia entre revisiones de «Río Queiles»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 13:
Lo '''Río Queiles''' ye un [[afluent]] de l'[[Ebro]] por la suya marguin dreita.
 
Pasa por los termins municiapls de [[Vozmediano]], [[Los Fayos]], [[Torrellas]], [[Tarazona]], [[Novallas]], [[Mont Agut (Navarra)|Mont Agut]], [[Tulebras]], [[Cascant (Navarra)|Cascant]], [[Murchant]] y [[Tudela]].
 
== Cheomorfolochía ==
Traviesa los [[almendrón (roca)|almendrons]] de lo [[semontano de Moncayo]] en l'ariala zona de Torrellas, Tarazona y Los Fayos, a on que bi ha un modelato con [[mallo]]s. Ye precisament en ixos almendrons de Los Fayos on recibe l'augua de lo suyo afluent ''Río Cailes'' u ''[[Río del Val]]'', que tien un entibo en los suyos zaguers kilometros.
 
Auguas enta baixo de Tarazona s'enamplaixampla y bi ha una [[ribera]] con una important huerta que se confunde con la ribera d'Ebro.
 
Lo río Queiles tien un trazato perpendicular a l'Ebro, pero no siempre ha estato asinas, se sapesabe que i ha habito un fenomeno de [[captura fluvial]] por l'analís cheomorfolochica de las forma de la Cuencacuenca de lo Queiles y de la Cuencacuenca de La Uecha. Esta analís amuestra que antes yera un afluent de [[río de la Uecha|La Uecha]] y se i desembocabareculliba en l'ariala zona de [[Vera de Moncayo]], chirando muito más enta l'este auguas ta baixo de Los Fayos y pasando por l'actual [[Uecha de Sant Martín]], a lo sur d'a sierra formata por l'aliniación de "[[La Ciesma]]"<ref name=COMARCARANDA>{{es}} [[Pascual Luna Gimeno]], ''Red natural de Aragón. nº 14, Comarca del Aranda'' Prames, 2007 p 12, p 29-31</ref>, L'"Albortú", lo "Plano del Gorrión" y "Mont Albo", coincidindo d'alto u baixo con lo trazato de la carretera [[Trasmoz]]-[[Los Fayos]].
 
Este proceso de [[captura fluvial]] ye en lo marco de capturas fluvials de l'ariala zona sudueste de la Cuencacuenca de l'Ebro y que encara continan en l'aria de Soria, a on que se vei como la Cuencacuenca de l'Ebro se fa més gran a costa de la Cuencacuenca de lo río Duero por la mayor pendient de poder erosivo de los afluents de l'Ebro.
 
== Toponimia ==
Linia 47:
 
== Bibliografía ==
*{{es}} [[Manuel Gargallo Sanjoaquín]]: ''Toponimia turiasonense (I)''. [[Archivo de filología aragonesa]]. Lª XLIV-XLV. 1990.
 
{{DEFAULTSORT:Queiles}}