Diferencia entre revisiones de «Río Alcherez»

Contenido eliminado Contenido añadido
Legobot (descutir | contrebucions)
m Bot: Migrating 3 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q3571455 (translate me)
Sin resumen de edición
Linia 14:
Lo '''río Alcherez''' (''riu Bergantes'' en catalán, ''río Bergantes'' en castellán) ye un afluent de lo [[río Guadalop]] que naixe en [[Los Puertos de Moriella|los Puertos]] a 12,5 km a lo sur-sudeste de [[Moriella]].
 
Con uns 60 km lo suyo curso no ye guaire largo, la suya cuenca ye reducitaredueita, pero tien prou [[cabal (hidrolochía)|cabal]] en hibierno, por la mayor pluviosidat en las arias de cabezera, con laderas orientatas enta lo norte, en pacos con menor evaporación. L'Alcherez s'une a lo [[río de Cantaviella]] y lo [[río Caldes]] a man formando un trident cheografico que da nombre a lo lugar que en ye més a mancerca ([[Forcallo (Castellón)|Lo Forcallo]]).
 
Atras localidatz por a on pasa l'Alcherez son [[Moriella]] (1 km a lo norte de lo río), [[Palanques]], [[Zurita (Castellón)|Zurita]], [[Auguaviva]] y [[Lo Mas de las Matas]], a on desembocaque se reculle en lo [[Guadalop]]. Las auguas de l'Alcherez y Guadalop ensemble s'entiban en lo [[entibo de Calanda]].
 
== Fauna ==
Encara que lo suyo curso ye irregular bi ha presencia d'especies no guaire comuns en la zona como [[loira]]s y [[cangrillo]]s. Ye de destacar a presencia de ''[[Pleurodeles waltl]]'', l'urodelo més gran d'Europa y sin nombre en aragonés (en catalán ye ''ofegabous'' u ''Gandàriagandària'', en castellán ''gallipato'').
 
== Toponimia ==
EnantesAntes de lo [[sieglo XVIII]] s'escribiba siempre río Alcherez los textos de l'ariala zona de [[Lo Mas de las Matas]].
 
{{DEFAULTSORT:Alcherez}}