Diferencia entre revisiones de «Biodiversidat»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Linia 7:
En la historia de la Tierra bi ha habiu episodios de gran caita de la biodiversidat que se consideran [[extinción masiva|extincions masivas]]. En l'actualidat l'actividat humana ha accelerau lo proceso d'extinción d'especies y se considera que se ye producindo una extinción masiva d'orichen antropico. Se considera la perda de biodiversidat como un [[impacto ambiental]], y las causas de perda de biodiversidat se pueden agrupar en [[sobreexplotación]], [[alteración y destrucción de l'habitat]] y [[introducción y substitución d'especies]].<ref name=DIODORAMED>{{es}} [[Diodora Calvo Aldea]], [[Maria Teresa Molina Álvarez]], [[Joaquín Salvachúa Rodríguez]]: ''Ciencias de la tierra y medioambientales''. 2º Bachilleraro. 2010 [[McGraw-Hill]], pp 127-129.</ref> La extinción d'una especie ye un impacto ambiental irreversible.
 
=== Introducción y substitución de especies == =
{{articlo principal|Especie introdueita}}
{{articlo principal|Especies introdueitas en Aragón}}
Linia 16:
En la [[Peninsula Iberica]] la introducción de diferents especies de [[crancos de riu]] han contribuiu a la regresión de lo cranco de riu autoctono ''[[Austropotamobius pallipes]]''. Atras introduccions han iu mes luent que no la simple regresión de la especie con igual nicho y han produeito desequilibrios que han feito un gran impacto en tot un ret trofico, como ye la introducción de lo [[musclo zebra]] en l'[[río Ebro|Ebro]], que constituye una [[bioinvasión]].
 
=== Sobreexplotación ===
La sobreexplotación fa que un recurso renovable deixe d'estar-ne por un ritmo d'obtención més rapedo que la suya velocidat de renovación. L'hombre primitivo [[cazataire-recullidor]] ya fació una sobreexplotación en forma de [[sobrecaza]] que condució en Eurasia a la desaparición de la [[fauna de lo frido pleistocenica]]. En la cuenca mediterrania la sobreexplotación agraria ya produció los suyos efectos en l'[[Antiguedat]] producindo una important [[erosión d'o suelo|erosión de lo suelo]]. Dimpués de la sobreexplotación agraria encara se puet dar un uso ganadero a lo terreno, lo que remata en un [[sobrepastoreyo]], en mes erosión y en [[desertificación]], como s'ha desveniu en la [[Depresión de l'Ebro]] y en las zonas calsinosas de las [[comunidatz aragonesas]] de lo [[Sistema Iberico]].