Diferencia entre revisiones de «Biodiversidat»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Linia 1:
[[Imachen:River gambia Niokolokoba National Park.gif|thumb|250px|Anvista d'una [[selva]] en la [[ribera]] de lo [[río Gambia]] en lo [[Parque Nacional de Niokolo-Koba]], en [[Senegal]], eixemplo de puesto d'alta biodiversidat situau en lo tropico.]]
'''Biodiversidat''' ye lo grau de variación de los [[sers vivos]]. Ye una mesura de la variedat d'organismos presents en diferents ecosistemas. Se puet referir a [[variabilidat chenetica]], a la variedat d'ecosistemas u a la variedat d'[[especie (biolochía)|especie]]s (numero d'especies) en un aria, [[bioma]] u en la planeta Tierra. La biodiversidat terrestre tiende a estar la mes gran cerca de lo [[equador]], que pareixe estar resultau de lo clima calido y l'alta [[productividat primaria]]. La biodiversidat no se distribuye igual en la planeta Tierra, en los tropicos ye mes gran. La biodiversidat marina tiende a estar la mes gran en las costas de lo [[Pacifico]] occidental, a on la temperatura superficial ye la mes gran, en la banda de [[latitut]]z meyas de totz los ocians. Bi ha gradients latitudinals en la diversidat d'especies. La biodiversidat tiende a concentrar-se en zonas activas, y ha iu creixendo a traviés de lo tiempo, pero ye probable que siga mes baixa en lo futuro a causa de los problemas medioambientals actuals.
 
La biodiversidat se puet considerar un [[recurso natural]] porque se puet fer servir pa lo profeito nuestro: fuent d'[[alimento]]s, [[materia prima|materias primas]] y [[medicina]]s.
 
== Perda de biodiversidat ==
Línea 8 ⟶ 10:
 
En la [[Peninsula Iberica]] la introducción de diferents especies de [[crancos de riu]] han contribuiu a la regresión de lo cranco de riu autoctono ''[[Austropotamobius pallipes]]''. Atras introduccions han iu mes luent que no la simple regresión de la especie con igual nicho y han produeito desequilibrios que han feito un gran impacto en tot un ret trofico, como ye la introducción de lo [[musclo zebra]].
 
== Conservación de la biodiversidat ==
En muitos países bi ha leis pa conservar ciertas especies. A part de leis medioambientals y sobre caza y pesca, tamién bi ha espacios protechius con diferents categorías: [[parques nacionales]], [[parques naturals]], [[reservas naturals]] y atras figuras de protección.
 
La lechislación espanyola y europea contempla la figura de "[[Paisache Protechiu]]": partz de lo territorio con valors naturals, culturals y esteticos que merecen una especial protección. En Aragón en ye eixemplo la [[Paisache Protechito d'as Pinetas de Rodeno|Pineta de Rodeno]] de la [[Sierra d'Albarrazín]].
 
== Referencias ==