Diferencia entre revisiones de «Yazidismo»

Contenido eliminado Contenido añadido
Addbot (descutir | contrebucions)
m Bot: Migrating 9 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q200885 (translate me)
Sin resumen de edición
Linia 4:
Los '''yazidís''', ditos tamién '''yezidís''' (''Êzidîtî'' u ''Êzidî'' en [[idioma kurdo|kurdín]], يزيدي u ايزيدي en [[idioma arabe|arabe]]) constituyen una chicota [[minoría relichiosa]] de luenga [[idioma kurdo|kurda]] con arredol de cien mil miembros que viven en as rechions de [[Mosul]] en [[Irak]] y d'[[Halep]] en [[Siria]], pero tamién ixemenatos por [[Turquía]], [[Irán]], [[Armenia]] y [[Cheorchia]].
 
De tradición esencialment oral, d'os fidels d'esta relichión monoteísta discreta y dica secreta, los musulmans en dicen adoradors de lo [[diaple]]. De feito adoran a ''Malek Taus'', literalement « l'[[anchel]]-[[pavo]] », criatura benfeitora a qui Dios habría confiato a dirección de lo mundo dimpués de creyar-lo. Los yazidís honran tamién a lur suposato fundador, lo [[xec]] [[Adi ibn Mustafa]], muerto en [[1160]], y s'aplegan cada anyata en [[pelegrinache]] en la suya tumba en [[Lalesh]]. Bi ha dos libros sagratos, lo "Libro negro" y lo "Libro de la Revelación".
Los yazidis, como los [[drusos]], creyen en la [[metempsicosi]]. Por lo que pareix han preso elementos de diferents relichions de lur arredol: lo [[dualismo]] entre lo bien y lo mal de los [[zoroastrismo|zoroastristras]], o [[baptismo]] y la [[cena]] de los [[cristianismo|cristiáns]] y loslas reglesreglas alimentariosalimentarias d'os [[chudaísmo|chodigoschudeus]]. Lur organización ye de naturaleza teocratica, lo principe de los yazidís leva lo titol de ''Mirza Beg''.
 
Creyen en la primacía, encara que de trazas miticas, de lo califa omeya [[Yazid]], qui fació matar a lo fillo d'Alí, Hussein, y a la suya chicota colla de seguidors en [[Karbala]] en 680.