Diferencia entre revisiones de «Sanchak»

Contenido eliminado Contenido añadido
Legobot (descutir | contrebucions)
m Bot: Migrating 27 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q330425 (translate me)
Sin resumen de edición
Linia 1:
Un '''sanchac''' (en [[idioma turco]] ''sancak'', literalement «bandera») ye una [[división administrativa]] de lo [[Imperio Otomán]].
 
Los sanchacs estioron en l'orichen lo primer nivel de sozdivisiónsubdivisión de lo [[Imperio Otomán]]. Amaneixen enta lo [[sieglo XIV]] como circunscripcions militars: en efecto, los soldans otomans desposaban de cuerpos de [[caballería]] ditos "[[spahis]]" dencima d'un exercito profesional, que serviban a lo [[soldán]] a cambeyocambeo d'una gratificación territorial. Los dominios més grans se diciban ''zaim'' u ''zeamet'', y los més chicotz ''timar''. Los ''spahis'' partiban ta la guerra en lo quadro de lo sanchac a on viviban, conducitoscondueitos por un ''Sanchacbei'' (''bei'' ye un títol [[turcospueblos turquicos|turco]]).
 
Quan lo imperio fue dividito a fins de lo [[sieglo XIV]] en provincias ditas ''beylerbeyliks'' (dimpués ''eyalets'' u ''[[vilayet]]s''), los sanchacs esdevinioron sozdivisionssubdivisions de segundo nivel.
 
Lo numero de sanchacs ha cambeyatocambiato muito: la meya estió de 150, pero con la reforma de los [[Tanzimat]] en lo [[sieglo XIX]] crexió dica los 400.
 
Bells sanchacs no estioron adhibitos en garra provincia como los sanchacs de [[Bengasi]] y [[Çatalca]], a on los dirichents dependeban dreitament de la [[Sublime Puerta]].
 
Bells sanchacs han estato famosos por la suya importancia cheopolitica, por los suyos problemas interetnicos u por los problemas de cambeyocambeo de mugas que han implicato:
 
* Lo [[Sanchac de Novi Pazar]], actualment dividito entre [[Montenegro]] y [[Serbia]], ye una zona con [[bosnians musulmans|eslavos musulmans]] de [[luenga serbocrovata]] reclamata por los nacionalistas [[bosnians musulmans|bosniacos]].