Diferencia entre revisiones de «Rebost»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 8:
Muitos rebostes tienen finestras chicotas sin veire con la obridura cubierta por una [[malla]] fina. Esto permite la circulación libre de l'aire sin permitir que i entren las [[mosca]]s. En muitos rebostes han enrecholau u pintau as paretz pa fer-ie mes fácil la limpieza. Los rebostes viellos y de los [[casalicio]]s mes grans teneban [[camatrillo]]s y [[gancho]]s en lo teito pa pinchar-ie carne u animals cazaus. Atros rebostes teneban envases aislants pa lo chelo, como precursors de los refricheradors modernos. Un rebost puet contener una [[losa]] u un aparador de piedra pa mantener l'alimento fresco en tiempos quan no existiba la tecnica de [[refricheración d'alimentos|refricheración]].
 
Guardar, recullir u amagar un alimento en un rebost u puesto cerrau suposa a sobén agafar-lo con las mans y situar-lo a una altaria mes gran, d'astí que en [[idioma aragonés|aragonés]] se pueda dicir que s'alza tot lo que se guarda bien en un rebost dixando-lo reculliu u amagau.<ref name=VIELLOSOBR>{{es}} [[Chabier Tomás Arias]]: ''El aragonés del Biello Sobrarbe''. [[Instituto de Estudios Altoaragoneses]] ([[1999]]), p 179</ref><ref name=BAIXORRIBAGORZAN>{{es}} [[Maria Luisa Arnal Purroy]]: ''El habla de la Baja Ribagorza Occidental'' [[Institución Fernando el Católico]], 1998. p 37</ref><ref name=ALLIMITE>{{es}} [[Fernando Romanos Hernando]]: ''[http://www.charrando.com/docs/lesicoaltazaragoza.pdf Al límite. La pervivencia del aragonés en las comarcas del norte de Zaragoza]''. Diputación de Zaragoza, 2003. p 137</ref> Esta accepción especializada de lo verbo ''alzar'' se repite como ''alçar'' tamién en [[catalán occidental]], sobre tot en [[luenga valenciana|valencián]] (encara que en desuso).
 
En una casa prou gran de lo [[sieglo XIX]], totas ixas cambras se posaban tant abaixo como fuese posible y convenient en lo edificio pa fer servir la masa de tierra pa conservar-los a baixa temperatura mientres lo verano.