Diferencia entre revisiones de «Catarismo»

Contenido eliminado Contenido añadido
Legobot (descutir | contrebucions)
m Bot: Migrating 51 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q161696 (translate me)
Sin resumen de edición
Linia 1:
[[Imachen:Cathar cross.svg|right|thumb|210px|Cruz catara, también cruz de [[Occitania]].]]
Lo '''catarismo''' ye la doctrina de los '''cataros''', un movimiento relichioso de trazas [[gnosticas]] que s'extendió por [[Europa Occidental]] a mitat de lo [[sieglo X]], conseguindo asentar-se dica lo [[sieglo XIII]] en tierras de [[Lenguadoc]], a on contaba con la protección de bells sinyors [[feudalismo|feudals]] vasallos de la [[Corona d'Aragón]]. Manimenos oslos que se conoixeban como cataros yeran en realidat primero [[bogomils]] (cataros moderatos) y dimpués [[albichenses]] (cataros radicals)<ref>{{es}} [[Mircea Eliade]] y [[Ioan P.Couliano]]: ''Diccionario de las religiones''. Editorial Paidós. 1991.</ref>
 
Los ditos cataros yeran un movimiento relichioso-cultural, propulsor d'un nuevo orden social a partir de lo desembolique individual. Dende los suyos alazetz yeran en contra de la [[Ilesia Catolica]], a las suyas formas autoritarias y represivas d'allora, que negaba la posibilidat a los hombres d'alcanzar un estato de desembolique espiritual fuera de las institucions catolicas y sin de la guía d'un representant de la ilesia. La iglesia catara estió uno de los numerosos movimientos socials que preboron de crebar con esta hechemonía eclesiastica y instaurar un nuevo orden, por lo que estió perseguita. Ya por lo [[sieglo XII]], este movimiento prenió fuerza y empecipió a ganar muitos devotos, la Ilesia Catolica, doncas, prebó d'acotolar-lo, car los veyeban como rivals de muita periglosidat.
Linia 6:
Con influencias de lo [[maniqueísmo]] en las suyas etapas [[paulicians|pauliciana]] y [[bogomils|bogomila]], lo catarismo criticó las [[practica relichiosa|practicas]] y la visión de la hierarquía de la [[Ilesia Catolica]], que en respuesta lo consideró [[herechía|heretico]].
 
[[Domingo de Guzmán]] predicó contra los cataros entre [[1206]] y [[1215]], quan funda la [[Orden de los Predicadors]].<ref name=JULIAMEYA>{{es}} [[Jose-Ramón Julià]]: ''Atlas de Historia Universal''. Tomo I: ''De los orígenes a las crisis del siglo XVIII''. Editorial Planeta. p 204-205.</ref> Dimpués unad'encomenzar esta prebatina misionera, y debant una crexient influencia y extensión, la Ilesia a la fin invocó lo emplego de la fuerza, con lo refirme de la Corona de [[Francia]], pa conseguir la suya erradicación a partir de [[1209]] con la [[Cruzata Albichense]]. Adirichida finspor lo normando [[Simón de loMontfort]]. siegoLo XIIIrei lo[[Pero movimiento,II reprimitod'Aragón]] conprotecheba violenciaa porlos lacataros pero fue esconfito en [[Enquesición1213]] y enfeblito, entró en la clandestinidat[[Batalla de Muriel]], peroque dendeno latenió segundaresultaus mitatdefinitivos. deEn [[1226]] lo rei [[siegloLoís XXVIII de Francia]], loemprendió catarismouna yenueva obchectocruzada d'investigacionscontra los cataros y d'unen esfuerzo[[1244]] porbi integrarha louna suyomortalera recuerdode acataros laen identidatlo [[Castiello de lasMontsegur]].<ref rechionsname=JULIAMEYA/> onA sezaguers trobabade lo suyo[[siego focoXIII]] centrallo demovimiento, influencia:reprimito locon violencia por la [[LenguadocEnquesición]] y enfeblito, entró en la clandestinidat. Bi habió cataros que se refuchioron en [[Catalunya]], [[Italia]] y [[ProvenzaAlemanya]].
 
Dende la segunda mitat de lo [[sieglo XX]], lo catarismo ye obchecto d'investigacions y d'un esfuerzo por integrar lo suyo recuerdo a la identidat de las rechions on se trobaba lo suyo foco central de influencia: lo [[Lenguadoc]] y la [[Provenza]].
 
== Referencias ==