Diferencia entre revisiones de «Sal»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Linia 9:
Historicament a espleitación de sal s'ha realizato en ''[[salina]]s'' d'as zonas costeras y d'os manantials d'augua salata (cursos soterranyos que travesan depositos de sal), asinas como por meyo de [[Mena (incheniería)|menas]].
 
En Aragón a mena más important de sal se troba en [[Remolinos]] que existen dende epoca [[Antiga Roma|romana]] u incluso d'antis más. A producción anyal de sal de mesa ye de 14.000 toneladas/anyals,<ref>{{es}} [http://milksci.unizar.es/miner/minespana/remolinos.html As menas de Remolinos. Miguel Calvo Rebollar]</ref> encara que en total se quitan bellas 400.000 toneladas por anyo ta o consumo animal y deschelo en carreteras (un 70%),<ref>{{es}} [http://www.elperiodicodearagon.com/noticias/noticia.asp?pkid=452599 Viaje a las entrañas de Aragón. El Periodico de Aragón]</ref> estando a interpresa que espleita la mena de Remolinos, ''Ibérica de Sales'', líder d'o mercato estatal. Son conoixitas tamién as salinas de [[Naval]] que encara alzanconservan o tradicional sistema d'estracción d'a sal.
 
En a [[Edat meya]] amás bi heba salinas en [[Abanto]], [[Aguilaníu]], [[Alcalá de la Selva]], [[Alfambra]], [[Aliaga]], [[Arcos de las Salinas|Arcos]], [[Villel]], [[Burcharaloz]], [[Calatayú]], [[Lo Castellar|Castellar]], [[Chuseu]], [[Daroca]], [[Íxar]], [[Monterd]], [[Penyalba]], [[Pina d'Ebro|Pina]], [[Sarrión]], [[Segura de los Banyos|Segura de Banyos]], [[Taust]], y Almudín, en [[Zaragoza]].<ref>{{es}} [http://www.enciclopedia-aragonesa.com/voz.asp?voz_id=11144&tipo_busqueda=1&nombre=sal&categoria_id=&subcategoria_id=&conImagenes= Sal en GEA]</ref>