Diferencia entre revisiones de «Parlas d'o Guadalop-Mezquín»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Jpbot (descutir | contrebucions)
replaced: meyev → mediev (2)
Linia 26:
*Diftongación d'a /ɛ/ ubierta catalana en -ia-: ''piau, diau'', en cuenta de ''[[peu]], deu''.
*En bells lugars a O ubierta se cierra y se confunde con a O cerrata, con o que os 7 fonemas vocalicos d'o catalán nordoccidental se reducen a 5.
*Bi ha lugars on as Z, Ç d'o catalán meyevalmedieval evolucionan ta o mesmo [[fonema interdental]] que en [[Idioma castellán|castellán]] y [[Idioma aragonés|aragonés]]. Val Chunquera seseya como en o catalán cheneral y en o catalán d'o Matarranya.
*A -r final se pronuncia en [[Auguaviva]], igual que en [[valencián]].
*Dependendo d'os lugars bi ha bell [[aragonesismos en o catalán|aragonesismo]] fonetico como ''[[plantaina]]'',<ref>[[Artur Quintana i Font]] ''El parlar de la Codonyera, resultats d'unes enquestes: resumen de la tesis presentada para aspirar al grado de Doctor en Filosofía y Letras''. Universidad de Barcelona, 1974[http://books.google.com/books/about/El_parlar_de_la_Codonyera_resultats_d_un.html?id=fu08cgAACAAJ]</ref> y atros que podrían estar més probablement castellanismos foneticos que aragonesismos foneticos: ''[[fongo]]'', ''plorón''.<ref>[[Artur Quintana i Font]] ''El parlar de la Codonyera, resultats d'unes enquestes: resumen de la tesis presentada para aspirar al grado de Doctor en Filosofía y Letras''. Universidad de Barcelona, 1974[http://books.google.com/books/about/El_parlar_de_la_Codonyera_resultats_d_un.html?id=fu08cgAACAAJ]</ref>
 
== Morfolochía ==
*Mantiene os 3 [[adchectivos demostrativos en o catalán|demostrativo]]s d'o catalán meyevalmedieval.
*S'emplega a preposición ''enta'', como en [[Idioma aragonés|aragonés]], catalán ribagorzano y leidán, en cuenta de ''cap a'' como en catalán cheneral y matarranyés.