Diferencia entre revisiones de «Aguilaniu»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 13:
}}
 
'''Aguilaníu''' ye un [[lugar]] d'ade [[Ribagorza]] situatosituau a 9 km de [[Graus]], pertenexient a este municipio. Teneba 88 habitants en [[1991]].
==Toponimia==
Lo [[toponimia aragonesa|toponimo]] presenta diferents variants ''Aguinalíu'', ''Aliganíu'', ''Ginalíu'' y ''Gilaniu''. La primera mención en [[987]] ye ''Castro Aquilanido''. En [[1078]] se nombraba a un ''Ondiscalo de Aquila Nido'' quan lo rei [[Sancho I d'Aragón]] cedió Castallenas a [[Gombal Remón]] pa que lo poblase y i construise un [[castiello]]; lo texto ye en [[latín meyeval#O latín meyeval en Aragón y Navarra|latín medieval]] con elementos romances y toponimos que encara son reconocibles:
{{cita|et per illa korte que fuit de Ondiscalo de [[Aguilaníu|Aquila Nido]] et descendit per illa ualle que es denante illa torre de Asna Morte et descendit per illa ualle de '''Auellanosa''' usque ad illa eroçita de illa uia de Banabar que est ad radice de illa kapeza de Galling.<ref>{{es}} [[José María Lacarra]]: ''Documentos para el estudio de la reconquista y repoblación del Valle del Ebro''. Estudios de la Edad Media en la Corona de Aragón» la. serie. II, 1946.</ref>}}
 
En las poesías de [[Cleto Torrodellas]] se troba como ''Guinaliu'':
{{cita|No sólo digo a Estadilla,
tamé los de [[Calasanz]],
 
los de Fonz, '''Guinalíu''' y [[Alins]],
son amigos de chugá.}}
 
AmánCerca d'ode lo lugar bi ha un microtoponimo relacionatorelacionau: ''La Penya l'Anyedo''.
==Molimentos==
*Ilesia [[arte romanico|romanica]] tardana.
*Casas enfilataspenchadas en olo [[cinglo]].
*Salinas [[antiga Roma|romanas]].
 
==Toponimo Referencias ==
{{listaref}}
Bi'n ha diferents variants d'o toponimo: ''Aguinalíu'', ''Aliganíu'', ''Ginalíu'' y ''Gilaniu''. A primera mención en [[987]] ye ''Castro Aquilanido''. En [[1078]] s'escribiba ''Aquila Nido''.
 
Amán d'o lugar bi ha un microtoponimo relacionato: ''La Penya l'Anyedo''.
 
{{Lugars de Graus}}