Diferencia entre revisiones de «Cuello (topografía)»

Contenido eliminado Contenido añadido
Linia 8:
{{cita|de '''cuello''' de [[Bailo]] en entro, et de illa '''cuello''' de Sengorrin en entro, et de illo cuello de Baos en entro}}
 
En [[aragonés campés|Campo]] se documenta la forma ''coll''.<ref name=VENASTRALLOCAMPO>{{an}} [[Bienvenido Mascaray Sin|MASCARAY SIN, Bievenido]]: ''Benas, Trallo y fuellas. Poemas en aragonés ribagorzano de Campo''. Consello d'a Fabla Aragonesa, 1984, p 112</ref>, y en a toponimia de tota l'aria de l'[[aragonés ribagorzán]] se puet trobar esta forma monoptongada (por eixemplo en "[[Colloliva]]"). Fuera de la Ribagorza se veye la forma monoptongada en las formas toponimicas composatas: ''[[Collicierco]]'' y ''[[Cotefablo]]'' ("cuello (de) [[Fablo]]"), a l'egual que se desvién con las parolas "[[castiello]]", "[[fuent]]", "[[puent]]" y "[[pueyo]]", que en los compuestos toponimicos figuran asobén como ''castel-'', ''fon-'', ''pon-'' y ''pui-''.
 
La forma sufixada ''collau'' pareix d'aparición més recient en l'[[Alto Aragón]], y ye revelador lo toponimo ''[[Collado de Collicierco]]''. ''Collado'' ye como se leye en la ''[[scripta aragonesa]]'' de la [[Val de l'Ebro]] y en l'[[aragonés de las comunidatz aragonesas]], y ye present entre los elementos romances presents en lo [[latín meyeval#O latín meyeval en Aragón y Navarra|latín meyeval d'Aragón]]. En l'antiga [[Comunidat de Daroca]] trobamos las [[aldeya]]s de [[Collado de Per Esteban]] y [[Collados]]. No se veyen toponimos formaus a partir de ''collato'' con xorda intervocalica -t- en la toponimia de l'[[aragonés central]], pero sí en la toponimia d'[[Otín]] y [[Isuerre]].