Diferencia entre revisiones de «Punta de Treserols»

Contenido eliminado Contenido añadido
En belsetán y aragonés de Tella ''fues'', ''fuesen'' desplazoron de tot a ''estás'', ''estasen''
Linia 16:
L'adchetivo «''perdito''» d'el suyo nombre le'l metió lo pireneísta [[Francia|francés]] [[Louis Ramond de Carbonnières]], lo primer a puyar-ie alto, per no poder-se veyer esta punta dende la vesant francesa per a on que ell inició l'ascenso, en es prencipios d'el [[sieglo XIX]] (1802).
 
No existiba un termino patrimonial ta designar lo pico concreto d'El Monte Perdito en garra variedat de l'Aragonés, que se'l deciba como parte de [[Las Tres Serols]], estando la denominación «Monte Perdito» una adopción d'es naturals de la [[valle de Bielsa]] a partir de la expresión orichinal de De Carbonnières y es suyos companyers, que el baltizoren como «''Mont Perdu''», en [[Idioma francés|francés]]. Ta comprender esto cal pensar de como feban de poco interesants ta la vida d'antes las [[punta (cheografía)|puntas]], es picos y las [[altura (cheografía)|alturas]], a on que tradicionalment no se i puyaba se no ye que estasefués preciso ta bell menester, y que gosaban tener nombre sólo en es casos que estasenfuesen puntas isolatas que marcasen bel·la [[fita]] cheografica que ise bien a denominar. En el caso d'el macizo de las Tres Serols, que se troba muto més t'alto que no garra nuclio poblato, en a [[cul (orografía)|cul]] de la [[valle de Pineta]], y que per l'altaria que tiene ye petroso y no tiene tampoco garra [[estiva]] que le faiga intrés [[ganadería|ganader]], el nombre popular que ostentaba no feba referencia sique a la montanya (macizo) entera de la que fa parte, que ye Las Tres Serols. Ixo ye, que no se feba garra diferenciación d'entre es tres picos que composan el macizo.
 
Ciento diez anyos dimpués que De Carbonnières i puyás, en l'anyo 1912, lo macizo de Las Tres Serols el nombroren en chunto con a [[valle d'Ordesa]] (que i tiene la cul pe'l costato de ponient) lo segundo [[parque nacional]] d'[[Espanya]], baixo el nombre de «[[Parque Nacional d'Ordesa y Mont Perdito]]».