Diferencia entre revisiones de «Pontache»

1 byte eliminado ,  hace 6 años
sin resumen de edición
Mientres lo [[feudalismo]], estió un instrumento de financiación de los [[noble]]s en las tierras de lur propiedat y que los [[vasallo]]s heban de pagar. Ixos que residiban en la senyoría, u yeran exentos u pagaban menos. Manimenos qui veniba d'atras tierras heba de pagar cantidatz mayors. Con la progresiva desaparición de lo rechimen feudal, lo pontache se redució a lo pago d'un treudo en los puents de las grans vías de comunicación entre poblacions, y no s'aplicaba pa ixos que i heba dentro las poblacions, fueras de bells casos.
 
Por extensión, dende los sieglos [[sieglo XV|XV]] y [[sieglo XVI|XVI]] se diciba asinas a tota exacción que se cobraba a los ciudadans que no yeran d'una villa u ciudat y que cruzaban lo [[río]], encara que no estasefuese por los puents, esdevenindo un treudo pa plegar a los mercatos publicos.
 
En textos medievals en aragonés bi ha muitas referencias a pontaches. Por eixemplo en los contos d'un viache de [[1366]] dende Teruel dica Barcelona se leye ''pague al pontage'' quan cruzan l'Ebro en Zaragoza enta [[Alfacharín]].<ref>[[Antonio Gargallo Moya]], [[María José Sánchez Usón]]: ''Cuentas de un viaje en el s. XIV: De Teruel a Zaragoza y Barcelona en 1366''. [[Revista Teruel]], nº 71, chinero-chunio de 1984, p 101.</ref>
66 130

ediciones