Diferencia entre revisiones de «Calsinera»

Contenido eliminado Contenido añadido
Legobot (descutir | contrebucions)
m Bot: Migrating 64 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q23757 (translate me)
Sin resumen de edición
Linia 6:
 
== Petrochenesi ==
La mayor part de las piedras calsineras s'han orichinato en [[plataforma continental|plataformas continentals]] en relación a l'actividat de sers vivos, ye lo caso de las que bi ha en lo Sistema Iberico (antiga [[plataforma continental]] de lo [[Mar de Tethys]]), y de lo [[Prepireneu]]). Bi ha unas calsineras d'orichen continental que s'han puesto formar en [[laco (cheografía)|lago]]s (como las [[calsineras lacustres]] de la [[Depresión de l'Ebro]]), en ambients karsticos ([[travertins]], [[tova travertinica|tovas travertinicas]], [[espeleotema]]s), y en [[suelo]]s ([[mallacán|mallacans]]).
 
A formación de calsineras no se puet producir en auguas muito profundas porque a concentración d'o [[bicarbonato calcico]] depende estreitament d'a temperatura d'una traza que as auguas marinas calidas son saturadas y as mars fredas son subsaturadas n'esta sal.<ref name=ORIGENGUI>{{es}} [[Francisco Anguita Virella]]: ''Origen e historia de la Tierra''. Editorial Rueda, 1988, pp 18-19</ref> A linia que desepara as zonas de saturación y subsaturación ye a [[lisoclina]]. Dencima d'a lisoclina o [[carbonato calcico]] puet precipitar pero dichós a lisoclina se tiende a disolver.
 
== Cheomorfolochía ==
Línea 28 ⟶ 30:
 
En os [[Monegros]], las calsineras abundan en la part alta de la [[Sierra d'Alcubierre]] y tienen un orichen lacustre. Los monegrins en dicen ''piedra de campanil'' por estar duras y producir un sonito caracteristico con lo martiello y ''piedra de clarezca'' por estar blancas.
 
== Referencias ==
{{listaref}}
 
== Bibliografía ==
{{es}} [[Francisco Anguita Virella]]: ''Origen e historia de la Tierra''. Editorial Rueda, 1988.
 
[[Categoría:Sedimentolochía]]