Diferencia entre revisiones de «Pontache»

Contenido eliminado Contenido añadido
Addbot (descutir | contrebucions)
m Bot: Migrating 1 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q8354945 (translate me)
Sin resumen de edición
Linia 1:
Lo '''dreito de pontache''' (en [[aragonés meyeval|ortografía meyevalmedieval]] '''''pontage''''') estió un [[treudo]] que pagaban en la [[Edat Meya]] [[Europa|europea]] totas las presonas que cruzasen un puen[[puent]], en función de lo puesto on residiban, lo numero y los biens que levaban.
 
Mientres lo [[feudalismo]], estió un instrumento de financiación de los [[noble]]s en las tierras de lur propiedat y que los [[vasallo]]s heban de pagar. Ixos que residiban en la senyoría, u yeran exentos u pagaban menos. SindembargoManimenos qui veniba d'atras tierras heba de pagar cantidatz mayors. Con la progresiva desaparición de lo rechimen feudal, lo pontache se redució a lo pago d'un treudo en los puents de las grans vías de comunicación entre poblacions, y no s'aplicaba pa ixos que i heba dentro las poblacions, fueras de bells casos.
 
Por extensión, dende los sieglos [[sieglo XV|XV]] y [[sieglo XVI|XVI]] se clamabadiciba asinas a tota exaciónexacción que se cobraba a los ciudadans que no yeran d'una villa u ciudat y que cruzaban lo [[río]], encara que no estase por los puents, esdevenindo un treudo pa plegar a los mercatos publicos.
 
En textos medievals en aragonés bi ha muitas referencias a pontaches. Por eixemplo en los contos d'un viache de [[1366]] dende Teruel dica Barcelona se leye ''pague al pontage'' quan cruzan l'Ebro en Zaragoza enta [[Alfacharín]].<ref>[[Antonio Gargallo Moya]], [[María José Sánchez Usón]]: ''Cuentas de un viaje en el s. XIV: De Teruel a Zaragoza y Barcelona en 1366''. [[Revista Teruel]], nº 71, chinero-chunio de 1984, p 101.</ref>
 
== Referencias ==
{{listaref}}
 
[[Categoría:Impuestos meyevals]]