Diferencia entre revisiones de «Ángel Ballarín Cornel»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m ortog y unifico la forma de Burdeus dintro de l'articllo.
Linia 8:
|puesto naximiento = [[Imachen:Flag of Aragon.svg|22px]] [[Benás]]
|calendata muerte = [[3 d'agosto]] de [[1981]]
|puesto muerte = [[Imachen:Flag of France.svg|22px]] [[BordeusBurdeus]]
|ocupazión = Mayestro y escritor.
|salario =
Linia 19:
}}
 
'''Ángel Ballarín Cornel''' ([[Benás]], [[Ribagorza]], [[12 d'octubre]] de [[1889]] - [[BordeusBurdeus]], [[Francia|Franza]], [[3 d'agosto]] de [[1981]])<ref>[http://www.enciclopedia-aragonesa.com/voz.asp?voz_id=1805 Ángel Ballarín Cornel ]. Articllo a la [[Gran Enciclopedia Aragonesa]]</ref>. Maestro y escritor, va estar un d'els primers estudiosos d'el [[aragonés benasqués|benasqués]] y autor d'el primer [[Diccionario]] d'el benasqués y la primera [[Gramatica]] d'ista variedat.
 
== Biografía ==
Va naixer a [[Benás]] el día d'el Pilar de 1889, a casa Güerri. Va estudiar a la Escuela Normal de [[Uesca]] dan tant buenas calificacions que le van donar la pllaza de maestro directament a [[Calatayú]] an que no va estar guaire temps perque va querir presentar-se a oposicions ta la Administración Local y va acabar de secretari a Benás an que tamé feba de maestro.
 
Ta l'an 1938 se va exiliar a [[Burdeus]] y allí va estar a diferents puestos: de descargador de muelles an que va tinre un percance gordo que el va tinre postrau a'l llit un [[anyo|an]] entero; a un instituto anque va entrar grasias a l'apoyo dels suyos profesors de la Escuela Normal y del profesor Georges Beros. De D'allí el van despedir per "rojo" y perque no yeba un buen modelo ta la mainada anque el bava achudar el Director Monsieur Courtiade, el rectorau de l'Academia de BordeusBurdeus, el Consulau de españa y el Solar español.
 
Allí a Burdeus va amostrar sin cobrar res, a llichir a mainada y a grans de una asosiasión de Refugiats españols.
Allí a Burdeus va amostrar sin cobrar res, a llichir a la mainada y a grans d'una asociación de refuchiats espanyols. A la ocupasiónocupación alemana va treballar a la Base Submarina pero iste yeba un treball forsauforzau perque els alemans consideraban alsa'ls refugiatsrefuchiats coma si fuesen rehens. Tamé va treballar d'encargau a la Camara de Comercio de [[Burdeus]] y va tinre un treball de responsabilidat a un laboratorio de farmacia hasta que se va chubilar a'ls 70 ans.
Tamé va treballar de encargau a la Camara de Comercio de [[Burdeus]]y va tinre un treball de responsabilidat a un laboratorio de farmasia hasta que se va chubilar a'ls 70 ans.
 
Ye alavegada quan puede dedicar-se a'ls temas de la lluenga anque ell no yera pas llingüista pero sí teniba una gran amistat dan [[Manuel Alvar]]. Entre iste, su fillo y els chermans el van animar ta fer el Diccionari, la Gramatica y els altros llibres d'antropolochía: ''El Valle de Benasque y Civilización Pirenaica''. Tamé va tinre amistat dan [[Ramón J. Sender]] y [[Miguel de Unamuno]].