Diferencia entre revisiones de «Val d'Echo»

Contenido eliminado Contenido añadido
Legobot (descutir | contrebucions)
m Bot: Migrating 16 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q1766550 (translate me)
Sin resumen de edición
Linia 40:
Los fayos y abetes de los mons de las Vals Occidentals de lo Pireneu aragonés (Echo y [[val d'Ansó|Ansó]]) estieron los primers que baixaron por los ríos d'estas Vals en [[navata]], dimpués ta l'Aragón y fer lo largo camín que podeba terminar en [[Tortosa]]. Las dificultatz con lo [[Reino de Navarra]] fició que los chesos y ansotanos deixasen de fer esti comercio. Anyadas dimpués, dende a Villa de Sangüesa,se comencipia a fer lo transporte de fustas, (los troncos de fayos y abetes) agora dende lo territorio navarro u siga, dende la Val de Roncal. Ta asti plegueron las tecnicas y lo lenguaje de las vals aragonesas, asina la luenga, las parolas que utilizan agora los navaters roncaleses tien ixe orichen. Agora ye intinción de las chents de la Val d'Echo recuperar y recrear esta practica como lo fan los becinos navarros de [[Burgui]] cada primero de Mayo con mils de presonas que veyen lo descenso por lo rio Esca. En 2008 s'ha feito en Echo la recreación d'esta practica que nacié en estas Vals d'Aragón.
 
==Capilla de Música Sebastián Alfonso==
La afición a la [[musica]] en la val facié que en 1999 un grupo de chovens chesos empecipiase a achuntarse a [[cantar]]. Asinas nacié esta agrupación coral.
== Se veiga tamién ==
*[[Ibón de l'Acherito]]. Esti ibón ye situato, cheograficamente, en la Val d'Echo y las suyas auguas van ta o Barranco d'Acherito que las chunta con las de lo río [[Aragón Subordán]] en lo lugar clamau La Mina, pero cal decir y aclarar que lo Ibón d'Acherito ye dentro de lo termino alministrativo d'Ansó.