Diferencia entre revisiones de «Morrena»

Contenido eliminado Contenido añadido
Legobot (descutir | contrebucions)
m Bot: Migrating 46 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q2610088 (translate me)
Sin resumen de edición
Linia 1:
[[Imachen:Moraines Surlej.jpg|250px|thumb|right|250px|Morrenas laterals bien visibles por lo retacule de la [[Chelera de Surlej]] ([[Engiadina]], [[Suiza]]).]]
Una '''morrena''' ye un conchunto de materials de diferents midas que transporta una [[chelera]] y sedimenta a on se funde. Son materials que cayen en la [[chelera]] u que son erosionaus por ell en las marguins u en lo substrato. Lo concepto de morrena se solapa con lo concepto sedimentolochico de ''[[till]]'', pero "morrena" ye un termin cheomorfolochico que se refiere a la [[forma de relleureleu]] feita de sedimentos glacials u ''till''.
 
D'alcuerdo con la suya posición con respecto a la chelera se parla de diferents clases de morrenas:
Linia 11:
En los Pireneus bi ha morrenas de la zaguera glaciación u [[Glaciación de Würm|Würm]] y morrenas de la [[chicota edat de chelo]]. Las primeras se distribuyen dende lo [[Pireneu axial]] dica la linia [[Biescas]]-[[Castillón de Sos]] en lo [[Prepireneu#Prepireneu interior|Prepirineu interior]] mientres que las segundas se troban en las partz mes altas de las vals pirenencas, sobre tot en lo [[Pireneu axial]].
 
Bi ha cheleras [[würmienses]] en a redolada de [[Biescas]], con la bien conservada morrena frontal de [[Senegüé]]. Los arcos morrenicos que bi ha entre [[Villanuga]] y [[Castiello de Chaca]] ilustran lo retacule d'una chelera de val dimpués de lo maximo glacial.
 
Las cheleras posteriors a la gran desglaciación de l'holocén conoixioron una expansión mientres la [[chicota edat de chelo]], quan se facioron morrenas frontals que amuestran las midas que plegoron a tener.<ref>[[Fernando Biarge]], [[José María García Ruiz]], [[Ana Biarge]] ''Roca viva. El modelado del paisaje pirenaico''. Diputación de Huesca, 2006 177-183.</ref>. Actualment estas cheleras son en proceso de desaparición abanzata. Son eixemplos destacables de morrenas pirenencas de la chicota edat de chelo: