Diferencia entre revisiones de «Ferrocarril de la val de Zafán»

Contenido eliminado Contenido añadido
HORRORGRAFÍA: batalla, en minuscla
→‎Historia: S'amenista referenciar tot o parrafo
Linia 7:
Las obras tardoron en encomenzar, dica que, en [[1891]] la ''[[Compañía del Ferrocarril del Val de Zafán]]'' encomenzó las obras d'explanación. Lo primer trampo, de 32 [[km]] entre [[La Puebla d'Íxar]] y [[Alcanyiz]], s'inauguró en [[1895]]. Lo trazato de la linia ferria curiosament no pasaba amán de lo lugar més gran, [[Íxar]], on no yera de lo intrés de la dreita local.{{Falta fuent}} Lugars més chicotz como [[La Puebla d'Íxar]] conoixioron gracias a lo ferrocarril un mayor desembolique industrial (con fabricas como por eixemplo ''La Azucarera''), y l'arribata de nuevas ideyas y ideyolochías comuns en las ciudatz d'ixas envueltas como l'[[anarquismo]]. Ixa modernidat no arribó, manimenos en [[Sant Per de Calanda]], que continó estando un lugar d'economía rural, encara que este lugar ninviaba los excedents de población a traviés d'esta vía.{{Falta fuent}} Se diz que en totas las estacions entre [[Zaragoza]] y [[Reus]] treballaba un de Sant Per.{{Falta fuent}}
En la [[batalla de l'Ebro]] la linia tenió un important papel lochistico. La prolongación de la linia dica [[Tortosa]] remató en [[1942]], con man d'obra esclava (prisioners de guerra republicans). Lo [[caciquismo]] influyó muito en lo trazato d'esta part de la linia, que evitaba pasar por los nuclios habitatos de lugars grans como [[Val de Robres]], on los grans terratenients no veyeban con buenos uellos una linia ferria que dase atras oportunidatz laborals a los treballadors.{{Falta fuent}} La explotación fue adchudicata dende o principio a [[Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles|Renfe]].
Nombres populars que ha tenito han estato ''el Sarmentero'' (lo [[Baixo Martín]] estió una zona de vinyers enantes d'una plaga de Filoxera), y ''Lo Banyero''.