Diferencia entre revisiones de «Ferrocarril de la val de Zafán»

Contenido eliminado Contenido añadido
→‎Historia: "indrustial" --> industrial
→‎Historia: "arribo" --> arribó
Linia 5:
Lo ferrocarril de la val de Zafán feba part d'un prochecto més ambicioso que nunca no fue completato. Los primers prochectos d'un ferrocarril entre lo puerto de [[Sant Carles de la Ràpita]] y [[la Puebla d'Íxar]] son de [[1863]]. La ideya de fer este ferrocarril talment tenese una función melitar: dicen{{Falta fuent}} que los melitars creyeban en la posibilidat d'una invasión procedent dende [[Francia]]. En caso d'una invasión francesa, dimpués de la barrera natural de los [[Pireneus]] los franceses habrían de ser aturatos en atra barrera natural, la barrera de l'[[Ebro]], y un ferrocarril construito en la marguin dreita podría fer-se servir para ninviar tropas y suministros a tot ixe frent.
 
Las obras tardoron en encomenzar, dica que, en [[1891]] la ''[[Compañía del Ferrocarril del Val de Zafán]]'' encomenzó las obras d'explanación. Lo primer trampo, de 32 [[km]] entre [[La Puebla d'Íxar]] y [[Alcanyiz]], s'inauguró en [[1895]]. Lo trazato de la linia ferria curiosament no pasaba amán de lo lugar més gran, [[Íxar]], on no yera de lo intrés de la dreita local.{{Falta fuent}} Lugars més chicotz como [[La Puebla d'Íxar]] conoixioron gracias a lo ferrocarril un mayor desembolique industrial (con fabricas como por eixemplo ''La Azucarera''), y l'arribata de nuevas ideyas y ideyolochías comuns en las ciudatz d'ixas envueltas como l'[[anarquismo]]. Ixa modernidat no arriboarribó, manimenos en [[Sant Per de Calanda]], que continó estando un lugar d'economía rural, encara que este lugar ninviaba los excedents de población a traviés d'esta vía. Se diz que en totas las estacions entre [[Zaragoza]] y [[Reus]] treballaba un de Sant Per.
En la [[Batalla de l'Ebro]] la linia tenió un important papel lochistico. La prolongación de la linia dica [[Tortosa]] remató en 1942, con man d'obra esclava (prisioners de guerra republicans). Lo [[caciquismo]] influyó muito en lo trazato d'esta part de la linia, que evitaba pasar por los nuclios habitatos de lugars grans como [[Val de Robres]], on los grans terratenients no veyeban con buenos uellos una linia ferria que dase atras oportunidatz laborals a los treballadors. La explotación fue adchudicata dende o principio a [[Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles|Renfe]].