Diferencia entre revisiones de «Retablo»

Contenido eliminado Contenido añadido
Jpbot (descutir | contrebucions)
m →‎Vinclos externos: ortografía, replaced: Enrastre → Vinclo
Sin resumen de edición
Linia 4:
Un '''retablo''' ye un conchunto de grans dimensions que bi ha en as [[Ilesia (arquitectura)|ilesias]] dezaga de l'[[altar]], que asobén ye constuito en [[fusta]] dorada y policromada.
 
Puet estar nomás de tipo [[Escultura|escultorico]], con relleus, u bien estar nomás de tipo [[Pintura|pictorico]], encara que a sobénasobén ye de [[tecnica]] mixta, con relleus pintatos.
 
Ye formato por una bancada inferior, u ''[[predela]]'', que puet tener motivos decorativos de tematica diferent a la resta d'o retablo, y un cuerpo prencipal dividito en ''carreras'' verticals y ''cuerpos'' horizontals (os centrals de mayor importancia que os laterals, tanto en as carreras como en os cuerpos). En a parte superior bi ha a ''espina'' u ''atico'', y a suya tematica ye asobén o [[Calvario]] de [[Chesús de Nazaret]]. En as marguins laterals puet haber as ''[[espiga]]s'', en a parte superior d'as carreras. Antiparte, se claman ''montants'' as fustas u listons ta separar as partes d'o retablo, vertical u horizontalment.