Diferencia entre revisiones de «Casa de Ganaders de Zaragoza»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Arreglos menores y otros
Jpbot (descutir | contrebucions)
m →‎Historia: ortografía, replaced: decum → docum
Linia 10:
En 1129 [[Alifonso I d'Aragón]] concedió a totz los ganaders que s'establisen en la recient reconquiesta Zaragoza lo dreito de "[[pastura]] universal", u siga, poder usar los pastos comunals de lo reino. Lo dreito de pastura universal formaba parte de lo [[Privilechio de los vente]]. Lo resultato estió la plegata a la ciudat de ganaders d'orichen altoaragonés, navarro e gascón que contribuyoron a la repoblación y a fer Zaragoza de mayoría cristiana.
 
Lo 18 de mayo de 1218 [[Chaime I d'Aragón|Chaime I]] nombró a Domingo de Montealteto chusticia de ganaders, reconoixendo-li la churisdicción criminal sobre totz los asuntos relacionatos con la ganadería, pero sin nombrar garra confrairía u ligallo de pastors. En [[1229]] Chaime atorga bells [[privilechio]]s a la "Confrairía de Sant Simón e Sant Chudas", (en lo decumentodocumento dicen ''vulgo clamada Casa de Ganaderos''), tenendo maxima autoridat lo chusticia de Ganaders.
 
La Casa de Ganaders de Zaragoza teneba la suya forca en lo vico de lo [[Cascallo (Zaragoza)|Cascallo]], ta enforcar a qui dimpués d'un pleito con ista estitución yera condenato a pena de muerte.<ref>[http://www.google.es/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=5&url=http%3A%2F%2Fwww.anabad.org%2Forganizacion%2Fpubfic.php%3Fid%3D513&ei=09r4SNqoCYG61waAieES&usg=AFQjCNFvvRKkoraGHaHwUCnCAOb93yJC7A&sig2=bS_iP9cG7e8aFwJlsM0hng Anabad-Aragón (.doc)]</ref>