Diferencia entre revisiones de «Escoceses d'as Lowlands»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Linia 9:
|idiomas = [[idioma anglico escocés|anglico escocés]], [[idioma anglés|anglés]]
|relichión = [[Presbiterianismo]]
|relazionatos = [[Angleses]], [[orcadians]], [[shetlandesesshetlanders]], [[flamencos]], [[normandos]]
}}
 
Los '''escoceses de las Lowlands''' son los habitants nativos de las [[Lowlands]] d'[[Escocia]], tierras que son lo centro de la economía y la poblacioń escocesa.<ref> [[Amiram Gonem]] "Diccionario de los pueblos del mundo" Anaya </ref>. En part descienden d'[[anglos]] y de [[britans]] anglizaus que prefirioron no estar subchectos de lo [[Reino d'Anglaterra]], y tamién en part d'inmigrants [[angleses]], [[flamencos]] y [[normandos]] de la [[baixa Edat Meya]]. La suya luenga tradicional ye l'[[idioma anglico escocés|anglico escocés]] en camín de ser sustituita por l'[[idioma anglés|anglés]].
 
== Relichión ==
Linia 25:
 
== Historia ==
En l'anyo [[1707]] Escocia y Anglaterra s'unioron oficialment y s'instauró lo [[Reino Unito]]. Lo parlamento escocés fue aboliu pero los escoceses conservoron unas leis aparte y la suya ilesia. En l'anyo [[1748]] la baixa nobleza refirmó a [[Carlos lo Fermoso]] pero fuoron esconfitos.
 
En lo [[sieglo XVIII]] los escoceses de las Lowlands conoixioron innovacions tecnolochicas y la suya clase intelectual conoixió lo movimiento de la [[Ilustración]]. En lo [[sieglo XIX]] la [[Revolución industrial]] entró en las Lowlands. Los escoceses producioron [[cotón]], [[fierro]] y [[acero]] y fabricoron vaixiellos aproveitando man d'obra barata porque la clase treballadora yera en una situación de pobreza. Los escoceses contribuyoron a la expansión de lo Imperio Britanico.
 
En lo [[sieglo XIX]] creyoron un movimiento obrero poderoso. A meyaus de lo sieglo XIX unas malas collitas facioron que encomenzase un proceso d'emigración y despoblación. Poco dimpués de la [[Primera Guerra Mundial]] la industria escocesa crebó y no se recuperó dica dimpués de la [[Segunda Guerra Mundial]]. Dende la decada de 1970 la crisi economica, lo desemplego y desaviniencias con lo gubierno britanico facioron que creixese lo [[nacionalismo escocés]],. dicaLo nacionalismo escocés plegó a lo 30 % de los votos en las eleccions de 1974, quemanimenos decayó en la decada de 1980, mantenendo-se enradigau en la zona mugant con Anglaterra.
 
== Veyer tamién ==