Diferencia entre revisiones de «Rella»

Contenido eliminado Contenido añadido
m + vocabulario relacionau (atras partes de l'alatdro y atras ferramientas relacionadas con la labrancia)
m Punta d'acero = dental
Linia 5:
Antesmás, la rella consistiba en una [[falca]] de [[fusta]] y representaba la sola part funcional de l'aladro como instrumento [[escarificación|escarificador]]. Posteriorment facioron las rellas de fierro, y actualment ye una pieza d'[[acero]].
 
La rella ye constituita d'una placa d'acero, en forma de lama trapezoidal fixada con [[torniello]]s a la part anterior de la zona funcional de l'aladro, en continuidat con la [[vertedera]]. La función de la rella ye dar un empentón a la tierra d'una faixa en un plan horizontal adintro de lo suelo gracias a l'abance, permitindo que la vertedera la levante y la vulque. Pa esta fin ye fixada debant la vertedera en una posición obliqua y transversal a la dirección d'abance. Pa facilitar la penetración en lo suelo y plegar mes fondo, bi ha una punta d'acero que se diz dental.
 
EstaO punta d'acerodental se desgasta y s'ha de cambiar periodicament con una freqüencia que depende de las caracteristicas de lo terreno. En suelos pedregosos s'habrá de cambiar mes asobén.
 
== Etimolochía ==