Diferencia entre revisiones de «Rella»

Contenido eliminado Contenido añadido
Pachina creyada con 'thumb|200px|Esquema simplificau con los components d'un aladro: 6) '''rella''' [[Imachen:Rosenauerův mlýn - otka.jpg|thumb|200px|right|R...'
(Garra diferencia)

Versión d'o 15:48 24 chul 2012

Una rella ye un component d'un aladro con función de tallar horizontalment la tierra d'una faixa a la fondura de treballo requiesta enantes de mover-la y levantar-la.

Esquema simplificau con los components d'un aladro: 6) rella
Rella de man usada en un molín amán de Horažďovice, Republica Checa.

Antesmás, la rella consistiba en una falca de fusta y representaba la sola part funcional de l'aladro como instrumento escarificador. Posteriorment facioron las rellas de fierro, y actualment ye una pieza d'acero.

La rella ye constituita d'una placa d'acero, en forma de lama trapezoidal fixada con torniellos a la part anterior de la zona funcional de l'aladro, en continuidat con la vertedera. La función de la rella ye dar un empentón a la tierra d'una faixa en un plan horizontal adintro de lo suelo gracias a l'abance, permitindo que la vertedera la levante y li de la vuelta. Pa esta fin ye fixada debant la vertedera en una posición obliqua y transversal a la dirección d'abance. Pa facilitar la penetración en lo suelo y plegar mes fondo, bi ha una punta d'acero.

Esta punta d'acero se desgasta y s'ha de cambiar periodicament con una freqüencia que depende de las caracteristicas de lo terreno. En suelos pedregosos s'habrá de cambiar mes asobén.

Veyer tamién