Diferencia entre revisiones de «Suecos»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Linia 29:
 
== Historia ==
La historia de los suecos dica lo [[sieglo XIII]] ye escura. En lo periodo [[vikingo]] los suecos comerciaban con los [[bizantins]] y los [[arabes]] a traviés de rutas fluvials d'[[Europa Oriental]] y yeran conoixius como [[varegos]]. En lo [[sieglo XI]] encomenzó la cristianización.
 
En lo sieglo XIII tenioron relacions con los comerciants de la [[Hansa]] de [[Visby]] y establioron la suya capital en [[Estocolmo]]. En tiempos de lo rei [[Erik de Suecia|Erik]] los suecos facioron una "[[cruzada contra los fineses]]" influitos por la [[Santa Seu]], que d'esta traza evitaba que los fineses fuesen convertius a lo cristianismo por los [[eslavos orientals]] ortodoxos de [[Novgorod]]. La conquiesta de Finlandia duro dende [[1249]] dica [[1323]].
 
En l'anyo [[1397]] ye coronau en [[Kalmar]] [[Erik de Pomerania]] como rei de [[Suecia]], [[Noruega]] y [[Dinamarca]] por una asambleya d'aristocratas suecos, [[noruegos]] y [[daneses]]. Ye una unión presonal baixo lo mesmo monarca con una mesma politica exterior y defensa. Mientres lo tiempo que duró esta unión los suecos yeran gobernaus por rechents con intreses diferents con respecto a la monarquía común. En l'anyo [[1520]] lo rei [[Cristian II de Dinamarca|Cristian II]] fació una [[mortalera (delito)|mortalera]] d'opositors suecos ("[[mortalera d'Estocolmo]]") y esclara una revuelta en [[Dalecarlia]] dirichita por [[Gustavo Vasa]]. Los sublevaus son refirmaus por los alemans de la ciudat hanseatica de [[Lübeck]] y forachitan a los [[daneses]] rematando con la unión.
 
En l'anyo [[1523]] ye esleito rei de Suecia [[Gustavo Vasa]], que consigue que la monarquía siga hereditaria. [[Carlos Vasa]] fa de lo [[luteranismo]] relichión oficial dimpués de la revuelta protestant dirichita por ell mesmo y ye nombrau rei en l'anyo [[1604]].
 
[[Suecia]] estió una superpotencia entre [[1611]] y [[1721]], quan dominoron la ribera [[Mar Baltica|baltica]], fendo guerras contra [[Polonia]], [[Dinamarca]] y dimpués lo [[Imperio Ruso]], que li prenió la hechemonía.