Diferencia entre revisiones de «Daneses»

Contenido eliminado Contenido añadido
Xqbot (descutir | contrebucions)
m r2.7.3) (Robot Adhibito: uk:Данці; cambios triviales
Sin resumen de edición
Linia 33:
 
== Historia ==
Los daneses descienden en part d'un pueblo chermanico septentrional antigo (los ''[[danos]]''), que s'estendilloron por la [[peninsula de Chutlandia]] aproveitando vueitos poblacionals deixaus por los pueblos chermanicos occidentals ([[chutos]], [[anglos]]) en la suya emigración ta [[Britania]]. Quan los [[saxons]] fuoron sozmesos por [[Carlomanyo]], lo [[Imperio Carolinchio]] topetó con los danos a los que no podeba sozmeter. En l'anyo [[811]] se pactó una muga estable. Los danos d'estos tiempos son mencionaus en la "''[[Cronica de los Conquiridors]]''", compilación historica de [[Chuan Ferrández d'Heredia]].
Dinamarca presenta una proporción mes gran de tierra cautivable que Noruega u Suecia y por ixo en la [[Edat Meya]] yera mes poblau y rico que los atros países escandinavos.<ref>[[Felipe Fernández-Armesto]]. ''Los hijos de Zeus. Pueblos, etnias y culturas de Europa''. 1996 Grijalbo.</ref>. Los excedents de población feban incursión en atros países en lo periodo de los [[vikingos]]; en part d'este periodo los daneses dominoron gran part d'[[Anglaterra]].
{{cita|Et seyendo el alli el Rey delos '''danos''' le enuio solepnes missageros et fizo paç con el.}}
 
A meyaus de lo [[sieglo X]] los daneses s'organizan en reino con lo rei [[Harald Dient azul]], que prene lo control de tot lo territorio habitau por los daneses y lis imposa lo cristianismo.<ref name="ReferenceA">[[Jean Sellier]]. ''Atlas de los pueblos de Europa Occidental''. Editorial Paidós. pp179</ref> Dinamarca presenta una proporción mes gran de tierra cautivable que Noruega u Suecia y por ixo en la [[Edat Meya]] yera mes poblau y rico que los atros países escandinavos.<ref>[[Felipe Fernández-Armesto]]. ''Los hijos de Zeus. Pueblos, etnias y culturas de Europa''. 1996 Grijalbo.</ref>. Los excedents de población feban incursión en atros países en lo periodo de los [[vikingos]]; en part d'este periodo los daneses dominoron gran part d'[[Anglaterra]].
 
En [[1660]] las rechions de [[Escania]], [[Halland]] y [[Blekinge]] pasoron a depender [[Suecia]]. A principios de lo [[sieglo XVIII]] los daneses d'estas rechions ya heban preso en gran mesura una identidat sueca.<ref>[[Felipe Fernández-Armesto]]. ''Los hijos de Zeus. Pueblos, etnias y culturas de Europa''. 1996 Grijalbo. pp43</ref>
Línea 44 ⟶ 47:
== Bibliografía ==
* [[Felipe Fernández-Armesto]]. ''Los hijos de Zeus. Pueblos, etnias y culturas de Europa''. 1996 Grijalbo.
*[[Amiram Gonem]]. ''Diccionario de los pueblos del mundo'' Editorial Anaya.
 
[[Categoría:Pueblos escandinavoschermanicos septentrionals]]
 
[[ar:دنماركيون]]